Forum > Demolåtar

Gränsfejd - Flabäcks värdshus (tidigare Djävulen går på dans)

<< < (2/3) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.04.2014, 18:31:03 ---Tycker musiken för tankarna till nån musikal för teater, låter nästan lite 70-tals progg.
Tycker väl musiken är lite ointressant, inga fräscha grepp direkt.
Men oklanderligt spelat får jag väl ändå säga.
Vad är syftet med det hela, förutom en skiva. Känns som temat skulle kunna anpassas till nåt annat också (musikal)?

--- Slut citat ---
Vi är fem grannar som har ett litet hobbyband. Vi har kört som sommarcoverband i ett par år och spelar på lokala fester och festivaler. Vi gjorde ett par egna låtar förra sommaren om bygden som gick hem bland den något partiska publiken. Nu spelade vi dom tillsammans med två helt nya och gör en skiva av dom inför sommarens spelningar. Brukar bli 3-4 stycken per sommar.

Syfte med musiken ja? Får va glad om man hinner musicera över huvud taget. Fast just i detta fallet har vi ju faktiskt en publik.

MaxB:
Spelaren fungerar inte för mig?`

cykeln:
Solot glimrar och lyfter det hela en bra bit över marken!
Dessutom är refrängen av mycket hög klass. Har precis det där medryckande sångbara OCH några oväntade vinklingar melodiskt!
Inte så förtjust i hårdrocksgitarrerna - men det är bara en smaksak
Jo bra sång också!

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.04.2014, 20:49:39 ---Spelaren fungerar inte för mig?`

--- Slut citat ---
Säkert nåt med åäö. Tog bort. Prova länken.

--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2014, 20:58:35 ---Solot glimrar och lyfter det hela en bra bit över marken!
Dessutom är refrängen av mycket hög klass. Har precis det där medryckande sångbara OCH några oväntade vinklingar melodiskt!
Inte så förtjust i hårdrocksgitarrerna - men det är bara en smaksak
Jo bra sång också!

--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast.

Eddi:
Sätter du det där solot efter några nubbar - jo det gör du nog :lol:
Tycker det låter jättebra om allt fotbollskör och sång och rolig text. Gör ni denna lika bra live så är det ju riktigt häftigt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion