Forum > Demolåtar

Plinka, Altsax, Superyngwie & pxm " ALL OF ME"

<< < (3/5) > >>

pxm:
Vad gillar ni vår coverversion då ????  :unsure:

mvh

Wernborg:
Grymt bra idé på pappret. Problemet är att jag saknar lyhördhet emellan musiker och sångare. Alla kör sitt race liksom. Särskilt tydligt på trummor, och sång faktiskt. Sången lämnar knappt nån luft alls bitvis då alla fraser hålls ut tills nästa börjar. Bra om man vill få en känsla av instängdhet. Kan ju vara ett mål faktiskt, så ta det som min uppfattning snarare än som kritik.

Fina körarr men lite överdoserade som sagt.

Saxen jazzar på traditionellt och tar låten mot ett jazzigare land från att ha nosat i experimentfåran första halvan.

Om ni ska jobba vidare så blir mina tips:

Delete på kompgitarren helt och hållet. Och spela den istället med mjukare ackord. Inte copy/paste.
Sålla i sångarret och låt gitarr och sång ta befälet mer växelvis.
Saxen tar inte över så mycket så den hade jag behållt som den är.
Lyssna på trummorna när du lägger bas och kompgitarr.

Kul idé detta.
Inser att det låter som värsta sågningen, men jag gillade ändå det ni gjort, men det kan bli bättre.

:)

pxm:

--- Citat från: Wernborg skrivet 21.04.2014, 20:21:35 ---Grymt bra idé på pappret. Problemet är att jag saknar lyhördhet emellan musiker och sångare. Alla kör sitt race liksom. Särskilt tydligt på trummor, och sång faktiskt. Sången lämnar knappt nån luft alls bitvis då alla fraser hålls ut tills nästa börjar. Bra om man vill få en känsla av instängdhet. Kan ju vara ett mål faktiskt, så ta det som min uppfattning snarare än som kritik.

Saxen jazzar på traditionellt och tar låten mot ett jazzigare land från att ha nosat i experimentfåran första halvan.

Delete på kompgitarren helt och hållet. Och spela den istället med mjukare ackord. Inte copy/paste.

Kul idé detta.
Inser att det låter som värsta sågningen, men jag gillade ändå det ni gjort, men det kan bli bättre.

--- Slut citat ---

Det blir ju  en helt ny låt då :D
Jag vet inte om vi orkar arbeta om den just nu......

mvh

Roffe H:
Visst, helt egen stil. Kaxigt och experimentellt. Det viktigaste är väl att man har kul. Tycker saxen blev läcker.  :)
/Roffe H

Wernborg:

--- Citat från: pxm skrivet 22.04.2014, 19:41:38 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.04.2014, 20:21:35 ---Grymt bra idé på pappret. Problemet är att jag saknar lyhördhet emellan musiker och sångare. Alla kör sitt race liksom. Särskilt tydligt på trummor, och sång faktiskt. Sången lämnar knappt nån luft alls bitvis då alla fraser hålls ut tills nästa börjar. Bra om man vill få en känsla av instängdhet. Kan ju vara ett mål faktiskt, så ta det som min uppfattning snarare än som kritik.

Kul idé detta.

--- Slut citat ---

Det blir ju  en helt ny låt då :D
Jag vet inte om vi orkar arbeta om den just nu......

mvh

--- Slut citat ---
Kände det på mig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion