Forum > Färdiga produktioner
(flyttad) The Tremendous Three - Chasing Rainbows
Lazarus:
--- Citat från: equality skrivet 23.04.2014, 23:59:25 ---Många godbitar i denna. Musikalisk mosaik. Hör nog mer Jeff Lynne och Tears for Fears (refrängen!) än Toto i denna. Skitsnygga melodier och synthsolot är jag direkt avundsjuk på. Väldigt snyggt ljud på denna (vad är det?) och trummorna är rena drömmen. 1600-talsinslaget funkar också. Låter proffsigt om er! Applause!
Hittar inget att klaga på förutom......................
......baram: Lite dov ljud generellt men skarpa ess på sången. Tog mig friheten att eq:a lite...
--- Slut citat ---
Halloj och tack för input EQ.
Synthsolot är det Eddi som står för. Ljudet kommer däremot från mitt Omnispherebibliotek.
Vad gäller trummorna så är det mitt Roland set som jag styr BFD2 med. Möjligheterna vad gäller olika sound i BFD2 är oändliga tycker jag.
Jag blir lite kluven när det gäller din eq-variant. Det mesta blev för vasst och hårt. Däremot lyfte det trummorna tycker jag. Jag kommer därför att spetsa till dom vid nästa version.
Med vänlig hälsning
Lazarus
equality:
Jo det var en snabbmastering med mina favvopresets och lite hårdare limitering. Håller med dig att en del blev vassare, ssk Eddis essande. Knepigt när man inte har de enskilda spåren.
Tror du kan trycka upp upp transienterna i trummorna något, dresser på Eddi och räta upp några otajtheter. En sån här pass bra låt skall bara ha bästa kostymen! :D
Edit: min dator håller sig levande fortfarande. :blink:
cykeln:
Skitbra låt!
Gillar de små pianolicksen som kommer vid några tillfällen
Det enda jag eg vill ha annorlunda är refrängen.
Riktigt bra refräng är det och här vill jag ha mer sång, högre vœlym på rösten kanske dubblering - lägre vol på instrument och mindre av dem, lite för många saker som pågår - Fokus på sången och refrängmelodin!
Bribedant:
Ros: Gillad den här låten skarp. Efter första lyssningen tom, brukar ta ett par varv till innan 25 öring trillar ned för mig men det här satt direkt. Den lätt stökiga mixen låter helt rätt hos mig. Och snälla, eq'a inte upp diskanten. Du lirar trummorna Lazarus? Sitter skitbra. Tänkte berömma den som proggat trummorna innan jag hajade att det var för bra för att vara midi.
Ris: Lite väl fet blinkning åt ToTo hållet. Tycker den här kan står bra som sig själv utan toto markörerna (synt soundet etc). Stråk breaket... nja, tappade tempot liksom.
Men iallafall ett av det trevligaste spåren på länge på KR.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 24.04.2014, 11:10:24 ---Jo det var en snabbmastering med mina favvopresets och lite hårdare limitering. Håller med dig att en del blev vassare, ssk Eddis essande. Knepigt när man inte har de enskilda spåren.
Tror du kan trycka upp upp transienterna i trummorna något, dresser på Eddi och räta upp några otajtheter. En sån här pass bra låt skall bara ha bästa kostymen! :D
Edit: min dator håller sig levande fortfarande. :blink:
--- Slut citat ---
Jag tyckte din mix piggade upp alstret men Lazarus har nog rätt - han kan det där bättre - i alla fall kul att du gillar harmisar och melodier och syntsolot det gläder mig.
Tack för tyck och fix EQ :D
--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2014, 20:37:22 ---Skitbra låt!
Gillar de små pianolicksen som kommer vid några tillfällen
Det enda jag eg vill ha annorlunda är refrängen.
Riktigt bra refräng är det och här vill jag ha mer sång, högre vœlym på rösten kanske dubblering - lägre vol på instrument och mindre av dem, lite för många saker som pågår - Fokus på sången och refrängmelodin!
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Cykeln - ev. mixändring enligt ditt förslag får Lazarus ta i övervägande.
Tack för lyss och tyck Cykeln :D
--- Citat från: Bribedant skrivet 24.04.2014, 22:10:36 ---Ros: Gillad den här låten skarp. Efter första lyssningen tom, brukar ta ett par varv till innan 25 öring trillar ned för mig men det här satt direkt. Den lätt stökiga mixen låter helt rätt hos mig. Och snälla, eq'a inte upp diskanten. Du lirar trummorna Lazarus? Sitter skitbra. Tänkte berömma den som proggat trummorna innan jag hajade att det var för bra för att vara midi.
Ris: Lite väl fet blinkning åt ToTo hållet. Tycker den här kan står bra som sig själv utan toto markörerna (synt soundet etc). Stråk breaket... nja, tappade tempot liksom.
Men iallafall ett av det trevligaste spåren på länge på KR.
--- Slut citat ---
Lite svårt att runda Toto när vi (jag) hade Rosanna som utgångsinspiration att sedan Lazarus levererar underbara trummor enligt det mönstret gör det ju inte enklare. Syntsolot var ursprungligen ett 70´s lead som det heter i biblioteket, men Lazarus valde att modernisera lite. Stråkbrejket var något jag knåpat ihop med enbart violiner och den där synten och lät helt annorlunda - där valde Lazarus att göra 1700-tal istället och tja kanske borde just det partiet inte vara med alls - ett brejk blev det i alla fall B)
Skojsigt att du gillar låten Bribedant :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida