Forum > Färdiga produktioner

(flyttad) The Tremendous Three - Chasing Rainbows

<< < (4/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.04.2014, 14:15:41 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 22.04.2014, 00:49:43 ---Kollat efter tuppar men hör varken tuppar, hönor eller ägg ett jäkligt kort dark bara men k:et går fram och visst ligger låten på nedre delen av rösten men nån fler ton finns att ge under det så njä sången leaden ska vara ok.Om inte grabbarna grabbs säger nåt annat förstås :D
"What if" på andra versen är jag lite sen med men det fixar Lazarus

--- Slut citat ---

Tuppangivelser: 109, 233, 262 (på ordet in)

Är det kopierad sång eller en feature du väljer att lägga in i sången. Tycker inte det behöver vara fel, vill jag förtydliga. Du sjunger ju på ett sätt som förlåter lite skavanker. Alltså en tilltalande klang i rösten (som undertecknad saknar tex.) där en den falskheter funkar ändå. Typ Springsteen, Hellström etc...

--- Slut citat ---
Aha det är ju en feature som även Bowie körde med, faktiskt något som händer utan planering från min sida - men någon tupp är det inte. Tack för tupp-angivelserna ändå :)

MaxB:
Sicken medveten tupp!
Jag gillar den här melodin i refrängen - och det där är en liten personlig sväng i melodin.

Lazarus:
En något tillfixad version ligger nu i trådhuvudet.

Det förekom lite diskussioner huruvida sången var för låg eller ej. Jag "rörvärme" + lite mer kompressor och höjde den lite grand. Den känns nog jämnare nu.

Jag använde Flex-funktionen i Logic för att justera ett tiotal otightheter på sångspåret.

Trumspåret fick sig en sista genomgång (några pyttesmå detaljer som stört mig).

Gitarrerna vässades till något.

Vad säger vi? Blev den något bättre tycker ni?

Mvh
T.T.T (genom Lazarus)

pxm:
Jepp - det blev bättre !!!
*Skön låt  :wub:

mvh

Edit; höjj Eddi´s sångspår !!!

equality:
Många godbitar i denna. Musikalisk mosaik. Hör nog mer Jeff Lynne och Tears for Fears (refrängen!) än Toto i denna. Skitsnygga melodier och synthsolot är jag direkt avundsjuk på. Väldigt snyggt ljud på denna (vad är det?) och trummorna är rena drömmen. 1600-talsinslaget funkar också. Låter proffsigt om er! Applause!
Hittar inget att klaga på förutom......................

......baram: Lite dov ljud generellt men skarpa ess på sången. Tog mig friheten att eq:a lite...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion