Forum > Färdiga produktioner
(flyttad) The Tremendous Three - Chasing Rainbows
Lazarus:
Hej
Då var The Tremendous Three redo för ännu ett musikaliskt hittepå.
Denna gången med referenser till 80-tal, 70-tal och 1600-tal ?!? (sicken blandning)
Ett stort antal spår gör det svårt att sätta nivåerna mellan dom olika instrumenten.
Har vi lyckats? Skall partier tas bort, läggas till, förlängas, förkortas. Ös på med förslag bara.
Låtidé och text: Eddi
Klaviaturer och sång: Eddi
Kör: MaxB
Trummor, gitarrer, vissa klaviaturer: Lazarus
Mvh
TTT - genom Lazarus
palm:
Hej hej!
Har inte hunnit lyssna så noggrant... men rytmiken gillas, den är riktigt nice. Fick direkt en känsla av Africa Toto - men bara sådär precis i inledningen (konstigt vad man kan förknippa med olika saker).
Snyggt och jag gillar!
/Palm
Dividend:
Lite black sabbath över inledningen. Sen när sången kommer in, så låter det vanlig rock. Inte jätteintressant musik (för mig). Men gillar hantverket och kompositionen tar några intressanta vändningar. Gillas!
Mixen sitter också? (Lyssnar i mina philips och de är bättre än man tror, men inte så bra att jag är säker att min lyssnign motsvarar den generella :)
Asti:
Bra låt med riktigt snygg refräng!
Fin mix, men kanske något dov ljudbild.
Reagerade på att sången kommer in lite sent vid 65/66 sekunder.
Tyckte först leadsången var lite låg, men vid andra lyssningen och
lite högre volym kom den fram bättre.
Skönt stick! Den "basiga", distade elgitarren i slutet av vändorna kan nog höjas en aning.
/Asti
MaxB:
Jag tyckte också vid en första lyssning att sången var lite för låg men upplevde inte det vid kommande lyssningar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida