Kontrollrummet

Forumfestival #3 (Bach) - Röstningstråden

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Här är bidragen, anonymiserade. Röstningen sker i tråden. Rösträtt har alla medlemmar som har registrerat sig före NU, och dessutom sådana nyregistrerade medlemmar som har mera än 3 inlägg (inläggsregeln gäller alltså INTE gamla medlemmar). Poängen ges som alltid tidigare :).

Börja lyssna, och diskutera. Motivera gärna varför ni röstar, men det är givetvis inte obligatoriskt att kommentera om man inte vill.

http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/01.mp3
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/02.mp3
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/03.mp3
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/04.mp3
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/05.mp3
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/3/06.mp3

Tillägg av Zyan:

I sann forumanda så sker röstningen som tidigare.

- Bästa låten får 5 poäng
- Nästbästa låten får 3 poäng
- Tredjebästa låten får 2 poäng
- Fjärdebästa låten får 1 poäng
« Senast ändrad: 13.08.2007, 14:36:26 by Zyan »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

...nån får gärna gissa sig fram till vilka bach-trudelutter som valts per låt (helst så att man inte avslöjar vem som ligger bakom vilket bidrag ändå .. ;) )

Och jag måste säga att efter att snabblyssnat på bidragen håller det här stark och hög kvalitet igen. Verkligen. Hade väntat mig mera ëlëktrö-bïdrâg dock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JAG VÄLJER DENNA GÅNG EN SNABB ATTACK MED RÖSTNINGEN.
Bästa låten får jag ju inte rösta på så ... :D
Kommenterar här bara poänglåtarna, återkommer med dom andra senare.
Befintlig eller obefintlig Bach slinga, det vågar jag mig inte på, hoppas den finns där.
Samma gäller de obligatoriska synthsounden, hoppas o tror att dom e där!

5p = låt nr 6.
En glatt irländsk musikalster som fick mig att kolla ölläget i kylen. Hela stycket låter väldigt autentiskt, som en inspelning från McEntyres Pub nr3. Bandet borde förstås ha kollat vilket tonart passar bäst för huvudsolisten. Nu låter det lite pressat stundom, kanske en öl till hade fixat det, who knows? Och ett puffskydd skulle skydda micken från ölstänk, o puffar förstås. Ett mer trad arr kan man inte hitta och utförandet, åxå väldigt trad till genren. Helt värt min fempoängare!

3p = låt nr 1.
Vid första lyssningen trodde jag att låten skulle börja "heeelan gå..", men så är ju ändå inte fallet. Här e väldigt mycket inpackat i mixen och kanske lite poängsökning med det väldigt djupa helhetssoundet, nästan too much, lite dundrande bas. Riktigt snyggt åstadkommet fotbollskör som behöver luft, för somsagt lite packad mix. Härligt hes röst men lite sisslande disskant som kunde skäras. OCh en snygg "nästan B4"-kopia som lirar solo, vi får säkert en förklaring till det senare. En god andra placering enligt min mätare.

2p = låt nr 3.
Intron låter ana om en kommande julsång, men till all tur visar det sig vara fel aningar. Mycket här påminner åxå om lite irländsk musisering. Detta är en hedrlig låt utan överlopps krimskrams. En grundpoppare. Mixen e lite grötig, men å andra sidan ger detta just fräsheten. Men ushamej, att ni måste ta ut den med fade, live-effekten droppade med en gång, likaså poängen, aj aj. Och änglakören med sitt du du du duuu verkar väldigt blyg o osäker, men klarar ribban....näej, den föll! Klart fall för bronspengen!

1p = lår nr 5.
Enda låten som sticker ut i gruppen. ElectroBach kanske, lite för dundrig komp. Skulle säkert ha använding för denna låt genom 14500 watts anläggning med dubbel subbas, gungar snyggt, några bers o tre whisky och volymknoben på ytterläge. Utan ölet o annan dricka blir låten nog enformig, händer inte mycket, men denna genre bygger ju långt på god bottenkomp o tjuvlånga låtear utan större händelser. One påint!


Detta var the result of the official Obbnäs jury!
Som sagt ,kan inte kommentera mera utan att ni frå reda på vilken min låt är!
Återkommer senare med det!

Snyggt jobbat alla modiga deltagare!
Till nästa festival skall deltagarantalet ökas betydligt.
Ett leve för musiken och dess tillverkare!


h.  JOhan
« Senast ändrad: 13.08.2007, 18:46:27 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låt nr 1. 2p: Bachsnutten identifierad ;) Cool röst, nästan för. Annorlunda (?) "We want some ale"? eller vad sjungs...
Nog värd poäng

Låt nr 2. 3p: Musiken är lite Dire straits, och det är ju inte dåligt. Var fan är Bach då?? DÄR på slutet!!! :) (eller så misstar jag mig grundligt)

Låt nr 3. 1p: Bach lättidentifierad. Irländsk pubmusik, just denna bach-snutten låter lite pub och "ale"...... En Bach med öl...

Låt nr 4. 5p: Rockar ju. Lustiga körgossar.     

Låt nr 5: Orkar inte. NU kom den igång. Bra "komposition" så, men jag känner inte för att ge den poäng. ;)

Låt nr 6: Tävlingen avslutas med bachs mest kända fuga? Låter lite för mycket julmusik för mig..

https://soundcloud.com/user7789882


DåligtGehör

  • Gäst
Mycket mer pop och rock än vad jag tänkte och trodde när temat presenterades. Saknar nog lite mer experimentella inslag typ Bachs på ostämd svajgitarr med skedrörd mylta som baskagge.

Och nu över till genomgång:


Låt 1. På något sätt ett välbekant sätt att göra Bach på poprockigt vis.

Låt 2. Hmm... en poplåt. Hittar inte någon tydlig Bach. Kanske är det Buch (Buck?) som är med här? Buck med den buckliga hatten. Nåväl, betyder inte att han (Bach) inte finns men att jag inte är så bevandrad. Gott gitarrlir.

Låt 3. Får lite mer Bach-feeling här. Känns som lite av Bachs anda dröjer sig... Skön lo-fi känsla på orgel och bra sång. Bachingredienserna blir en naturlig del av låten.

Låt 4. En rockenrollareröjare. Bra energi men väl jobbig gitarrljudmatta alá skärt brus eller vitt. Sköjigt orgel/syntparti. Did B went out the door in 60 seconds? Hörde han inte att sången hade djävlar anama?

Låt 5. Disco duck. Hördes för många år sedan. Disco Bach eller bara disco... jag vet inte... I don't wanna dance right now.

Låt 6. Irländskt. Bach on stout. Not my cup of beer (stilen) egentligen alls, men bra genomfört och med lite glimt i ögat och då blir även jag rörd och kryper till skampålen även om jag tycker det var ett onödigt långt intro.

Och nu över till rösterna:


5 p. Låt 3.

3 p. Låt 4 (Nej jag gillar inte gitarrljudet, men det är något med låten som är fräckt. Kanske passar det där jävla ljudet ändå?)

2 p. Låt 6

1 p. Låt 1
« Senast ändrad: 14.08.2007, 02:00:42 by DåligtGehör »


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
5 poäng till låt nummer 6. Lysande!! Förutom sången som låter lite preliminär så finns det inget att klaga på, det är en briljant whiskeyosande utbrodering av kantat 147. Gitarren leker fela och gör det bra. Trumspelet sitter som en smäck, och akustiska gitarrer vevar frenetiskt av energi! Låten fastnar och den är en solklar vinnare.

3 poäng till... Ja, nu blev det svårare. Många av låtarna är bra, men jag väljer till slut låt nummer 2. Genren är jag ambivalent till, stundom bra gung, men ibland blir det gubbrock... 
Låten kanske inte är så catchy. Men kul inkorporering av Bach och framförandet, främst gitarrerna och sången, är bra. Och mixen är riktigt bra. 

2 poäng får gå till låt nummer 1. Tydligare Bach-slinga får man leta efter.
Kanske lite väl tydlig, för "Air" känns ju lite uttjatad. Låter överkomprimerad, värre än RixFm. Gillar varken sångstilen eller uttalet. Men ganska bra melodi trots allt. 

1 poäng hamnar hos låt nummer 5. Inte alls min kopp te, men imponeras av kompetensen bakom verket.
Den känns hypnotisk, men ändå lite väl enformig.  Skulle ha fått högre poäng om jag fixat att identifiera Bach i den... 


En liten fundering till sist - när skall röstningen avslutas...?  :huh:
DON'T PANIC


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Bra jobbat alla !

Låt6 - 5p. Sitter som en smäck helt enkelt.

Låt4 - 3p. Vet inte vad jag ska säga, låten känns helt fel och sånt uppskattas alltid, underbar änglakör!

Låt1 - 2p. Bad english! Detta i en positiv mening, tycker vi alla ska slå ett slag för den skandinaviska brytningen. Flummig sång till en trevlig melodi.

Låt3 - 1p. Lite samma stuk som låt nr6 (eller tvärtom) men inte med samma energi, annars en väldig bra bit.

Låt2 - Denna låten går mig förbi, bra gitarrlir och trevlig kör men det funkar inte alls för mig rent låtmässigt.

Låt5 - Förtjänar kanske ett bättre öde men saknaden av sång gör att den inte får poäng av mig.

/oBBa




Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

tills nån har 50 poäng kanske =)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Skitkul. Får väl bära hundskallen igen för att ha uteblivit, men jag gjorde färdigt nåt annat.... återkommer med röster, det låter bra so far:)

Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


freddy

  • Gäst
Låt 3 = 5p
Låt 5 = 3p
Låt 1 = 2p
Låt 6 = 1p

Bra jobbat alla!  :D



Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Hur länge röstar vi?  :)

Har det inte varit runt en vecka i tidigare festivaler? Det blir tills måndag 20 aug isåfall.  :)


Utloggad carl cadello

Kul tema. Inte helt lätt att få till en låt som inte uppenbarligen var en plankning av en Bachmelodi (typ Magnus Ugglas låtar). Tycker dock att alla har lyckats över förväntan.

Skriver inte ut några kommentarer eftersom; när jag skrivit vad jag tänkte när jag lyssnade på låtarna, sa min fru: Måste ni vara så elaka mot varandra?

Då insåg jag att elakheten ligger strax under min polerade yta. Jag beslutade mig därför att vara helt vänlig istället. Det gick inte och det beror inte på låtarnas kvalitet eller att jag troligen hamnar långt ned på resultatlistan. Jag är tydligen överkritisk av naturen. Lägger hellre märke till brister och svagheter än till det positiva. Fan....

Jag läste en psykologisk studie där man kommit fram till att de som har en negativ inställning till livet har en mer realistisk syn på livet än de som har en grundmurad positiv syn på livet. De som var positiva i livet var dessutom lyckligare och hade högre befattningar i samhället än de negativa. Men de levde alltså i en låtsasvärld.

Poängen från den negativt inställda juryn i Lund:

Låt 6 - 5 poäng
Låt 3 - 3 poäng
Låt 2 - 2 poäng
Låt 5 - 1 poäng

 :blink:


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då kör vi.
Lyssnat på samtliga bidrag,tycker att det blev hög klass på de inlämnade bidragen.Men några stack ut lite så här kommer Norrlands juryns röster:

Låt 6 - 5p
Låt 1 - 3p
Låt 3 - 2p
Låt 4 - 1p

Kommenterar inte de olika bidragen förutom låt 6.Där satt den,riktigt snyggt.Svag för genren så det blev några points bara för det.Huruvida det finns nåt Bach tema i den, det låter jag vara osagt - då jag inte lyssnar på Bach.

Svinbra låt!

Mvh
Micael


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kommentarer till alla låtar:

1 - Skön låt. Det jag inte gillade var sången (lite dåligt engelskt uttal och inte min typ av röst/sång kanske) och trummorna (lite stela). Bachinfluensen hörs tydligt i refrängen.

2 - Gillar musiken på denna, låter som en snygg blandning mellan nytt och gammalt. Musiken är väldigt juste, körerna är kanon men leadsången lite svag. Bachpartiet gick att känna igen också, kanske lite väl avvikande från resten av låten men det är ju där.

3 - Bouaré eller hur det nu stavas, eller hur? Kan ha fel dock. Känns lite 60-tal, skön musik - tyvärr tycker jag att sången även på denna låt lämnar en del att önska.

4 - Gott ös varé här! Överraskande efter den lugna början! Trummorna går lite bort dock... tycker inte soundet passar för låtens övriga go'a stuk. Osäker på vad som är Bach, solopartiet kanske? Plus att detta parti på något sätt låter annorlunda än resten av låten.

5 - Inte riktigt min stil men skön låt ändå. Vad som är Bach går mig helt förbi och jag saknar sång, håller inte för en hel lyssning med bara umph! - inte i mina öron tyvärr.

6 - Bouaré igen, om jag minns rätt. För mycket rumsljud på trumsen. Annars en bra låt tycker jag.

Poängen då:

5p - Låt #2.
3p - Låt #1.
2p - Låt #6.
1p - Låt #4.

Svårt att vara rättvis i bedömning och poängsättning... bra jobbat av alla!

Edit:
Kan för övrigt lägga till att jag började på ett bidrag som jag inte hann färdigt med. Hade en galen idé; tog hem Bachs "Air" och klippte upp midisekvenserna och kastade om dem i loopar i förhoppningen att det skulle bli något av det hela... får se om jag orkar färdigställa detta vid senare tillfälle. :)
« Senast ändrad: 17.08.2007, 00:43:40 by Hellpig »


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
5p = låt nr 6.
3p = låt nr 1.
2p = låt nr 5.
1p = låt nr 2.

Hinner inte med kommentarer. Bra jobbat alla!
http://pingvinfilm.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härlig festivalidé och väldigt bra startfält. Man skulle kunna rösta med olika utgångspunkter, t ex vem som lyckats kamouflera Bach bäst och efter vem som lyckats vidareutveckla en Bachkomposition bäst. Mot musik, dofter och drömmar finns inga försvar så det får bli efter hjärtat:


Låt 6 - 5 p - inte nu för att Jesu bleibt meine freunde är världens bästa låt utan också för den suveräna folkmusiktolkningen som framförs helgjutet och trogen ackordföljden i originalet. Extragrejen som börjar "Time passes gently..." är jättesnyggt och passar otroligt bra. Efter några lyssningar hörs också en del andra finesser som synkoper i vissa vändor men inte i andra  :wub:. Vilken feeling! Rockgitarrsolot är snyggt men hade hellre hört flöjt eller irländsk säckpipa (Ulleann Pipe)! OK det mesta här lutar på den fantastiskt vackra melodin medan andra deltagare har tillfört mer egna melodier förutom Bachs original men att omvandla denna till en fokrocklåt av högsta kvalitet gör att den står i en klass för sig. Och som sådan får den trängas med allt annat i min mp3:a. Tack för det!
Sen blev mycket svårare:
Låt 3 - 3 p - Snarlik motivering som för 6:an men här blev det brit-pop istället. Stor eloge för den snygga kören vid 02:10 och för att du fejkar ett tonartsbyte innan. Begåvat!
Låt 4 - 2 p - Inte för att jag hör någon Bach här, utom möjligen i introt, mellanspelet och outrot, tycker jag bara tanken på att göra Bach-insipirerad punk, bra dessutom är värd en eloge.
Låt 1 - 1p Air, we need some air som refräng, egen versmelodi och stick är bra jobbat hade nog fått ytterligare poäng om du putsat till sången och svengelskan.


 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjena
Utan desto mera kommentera vill jag lägga mina poäng enligt följande:

Låt 2 = 5p
Låt 6 = 3p
Låt 1 = 2p
Låt 3 = 1p

eders

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

5p till låt 6...helt underbar, hamnar bland mina forumfavoriter och har lyssnat sönder den. Diggar det gungande irländska ljudet möter vackra Bach, och en av mina favoritmelodier. Gillar detta klassiska tema för att man får sno lagligt. "When I´m lost in your music".
Vill bara sitta o sjunga med, dricka öl på en röjig irländsk pub. Tube Screameer gitarren är inte helt fel heller. i början gilla jag den inte, men sen tycker jag att den blir bättre, och även att den inte följer slaviskt är ett plus.

3p till låt 1, Air har alltid krypit mig in under skinnet och denna är bra. Känns som det är flera bra sektioner men helheten känns lite fel. Något som inte smälter in, sen är utalet inte det bästa, men håller sig högt ändå.

2p till låt 3, för grötig, tycker att man borde gräva bort lite ur de nedre frekvenserna. Men gillar den ändå, tror på låten men gillar inte framförandet.

1p till låt 2, dire straits feeling...men lite för malande...och jag tröttnar...får inte samma kick men helt ok.



Låt 4: Mycket energi, men ändå för rörig, gött intro som faan. Ganska go refräng men för mycket gitarrhamrande.

Låt 5: Not my cup of tea, känner mig taskig att jag dissar en musikstil jag inte uppskattar så mycket men jag tycker det inte är bra. Kan inte kvotera in den på listan på grund av ett sådant argument.


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
5p till låt nr 6
3p till låt nr 5
2p till låt nr 1
1p till låt nr 3

Kul att lyssna på och bra jobbat!
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej här kommer eggets röster då. Efter mycket lyssnande och funderande så ger jag

5p till låt nr 3
Snyggt förvaltat. Snygga break och ett bra sound.
3p till låt nr 1
Sången faller mig interiktigt på läppen, men låten är charmig och snyggt gjord
2p till låt nr 2
Tydligt och lätt att hitta bachtemat.
1p till låt nr 4
Hmm har verkligen försökt att hitta temat men det är mycket väl gömt. Jag kan i ärlighetens namn inte komma på det.

I övrigt ett väldigt varierat startfält vilket är kul. Synd att det inte var fler som var med.  :)


Utloggad tsmalmbe

5 - Låt 6, väl framfört, väl genomtänkt
3 - Låt 2, bra idé men lite väl snabbt genomfört hörs det
2 - Låt 3, Skönaste stämningen
1 - Låt 4, Mixen.. :) , men tillräckligt annorlunda för att få mitt sista poäng
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
5p låt nr 6
3p låt nr 4
2p låt nr 3
1p låt nr 1

Hinner inte kommentera mer. Bra jobbat. Låt nr 6 är en klar vinnarprod. Låt nr 4 är favvomusik. 6:an drar längsta pinnen dock  :wub:  / Mikke


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
5 poäng - Låt nr 1
Snygg refräng och klar och tydlig Bach här. Uttalet är extremt svengelskt eller om det är fingelskt? Produktionen är ok även om det pumpar märkligt mycket för genren. Riktigt snygg synthslinga. "Trummisens" fills känns lite fyllesjuka mot slutet. Versen något anonym, men refrängen är bra.

3 poäng - Låt nr 3
Ja här var det Bach pang på rödbetan så vi slipper leta. :-)
Något brittiskt folkligt över denna och tillsammans med Bach-slingan gifter det sig bra. Lite håglös sång som inte engagerar riktigt, sådär som alla svenska popband lät kring 1992. Bra körer här också. Kul gitarrljud på melodin, lite 60-tal så. A capella-sticket var fiffigt. Gillar det.

2 poäng - Låt nr 6
Brittiskt igen. Känns som jag hört detta förr? Har inte nån gjort typ exakt så här med denna tidigare? Bra i alla fall. Sångaren känns äkta och engagerad. Bra hantverk. Sen att Mike Oldfield fick vara med och spela gitarrsolo kan ju bara bli plus i kanten. :-)

1 poäng - Låt nr 2
Country-rock. Shania Twain goes Dire Straits.
Är det Bach vid 1,15 månne? Jag har ingen aning i alla fall.
Snygga körer, men alldeles för låga. Men ack så tråkig denna låten va.

Låt nr 4
Stadsljuden är skoj. Blippig synth och sen brakar helvetet löst. Nix, detta biter inte på mig alls. Ljudvolymen åker upp och ner, åtminstone i mina lurar. Fantastiskt otajt syntslinga vid 2,35. Är det Bach förresten, tro?

Låt nr 5
Bach vet jag inte om jag hittar. Och mina smaklökar hittar den inte till heller. Kompetent dock.





Förlåt.


Utloggad tsmalmbe

du är förlåten! :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Gott, tyckte det var flera som jag verkligen gillade.

5p låt nr 1   Tyckte den var så himla skön bara. Det enda var kanske att sticket kändes lite långt. Höll på att ramla ner ett pinnhål men en lyssning till och där satt den :)
3p låt nr 6   Jättebra men jag föll mer för nr 1.
2p låt nr 3   Ja någon skall komma trea.
1p låt nr 2   Lite anonym i mina ögon men så klart bra.

De andra var också bra klass på men jag gissar att de tappade lite för att jag inte kan inte med genren riktigt, hm så professionell är jag. 5'an lite skarp i mixen och 4'an lite för hård för mig  :D.

Bra jobbat allihop!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
5p låt 1
3p låt 6
2p låt 3
1p låt 2

Blev såhär..har inte riktigt tid med motiveringar. Gott sprunget alla !
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Emu & Stajo röstar exakt likadant... måste vara en konspiration.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, det stämmer! Men jag får inte säga hur mycket betalt jag fick.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Men huvusaken är att dom röstade bådda! :D

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
6 BIDRAG
22 SOM HAR RÖSTAT
560 RÖSTBERÄTTIGADE MEDLEMMAR

KOM IGEN NU!
RÖSTA OCH HÄMTA ENERGI TILL MUSIKPRODDANDET!
STÖD VARANN!

Inte många minuter kvar
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Kul tävling!

Genomgång
Nedan kommer mina nedklottringar efter att ha lyssnat på låtarna:

01 Mysigt, lite tjatigt.
Något irriterande uttal dock

02 Plastiga trummor, lustigt uttal.
Dire Straits möter Rush.
Bach-biten inte så snyggt integrerad...

03 "Jesu" är lite udda harmoniskt på nåt ställe
Låten är rätt go!

04 Hemsk början med syntharna, sedan kommer skön energi i en rätt bra låt. Bra stämmor också - utom i slutet av refrängerna som är ganska falska. Tyvärr kommer den hemska synthen tillbaka i nåt sorts solo - dessutom otight jämfört med resten av låten. Neeej - inte på slutet också!! Ta bort den! Bach - var är han förresten?

05 Plast-electronica. Var tog Bach vägen?

06 Lite irländska toner som träffar mig skönt örat, den skrikiga och distade sången till trots. Dock kanske den är lite väl mycket ripoff... :)

Poängen

5p = Låt 3
3p = Låt 6
2p = Låt 4
1p = Låt 2
« Senast ändrad: 21.08.2007, 02:18:48 by Thomas »

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallå arrangörerna...

Vem vann, eller är det ny tradition att alla räknar själv och hoppas att ingen skickat sina röster till arrangörerna direkt ;)
Skulle ju åxå vara kul att veta vem eller vilka flitiga själar som står bakom tävlingsalstren!

Ett stort tack i varje fall till alla dom som gav sig tid att lyssna och rösta och t.om kommenterade alstren.


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Själv får jag tacka alla dom som tyckte att LÅT nummer 2. var värd poäng. Slänger upp den på färdiga demon så kan andra åxå kommentera! Låten heter Smoke Of Madness.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3882.msg40228#msg40228

STORT TACK!

h.   JOhan
« Senast ändrad: 21.08.2007, 11:17:17 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............