Forum > Färdiga produktioner

They say that I am foolish-91:an

<< < (3/5) > >>

Marsall:
Det var boogie voogie på högsta :D Tror den skulle gå långt i det där programmet som gick på TV för några år sen ! kom ej ihåg namnet  :o..Men det var olika dansband som tävlade iaf..

91:an:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.04.2014, 17:04:17 ---Ja vad kul att du la upp låten  :)

Svängigt som bara den,jag gillar det här.Äkta spelglädje helt klart.

Hos mig låter det bra i monitorerna,kanske något hög basvolym och lite avsaknad av baskagge som Eddi var inne på.Men det är små korrigeringar som gäller tycker jag.

Riktigt svängig låt och kul att höra en låt från dig igen..Låt dom komma nu i en strid ström  :)

Mike

--- Slut citat ---

Ja, det är kul med gamla enkla låtar när jag och gamla kompisarna träffas. Jag mixar med lurar och då låter det inte likadant i monitorer. Denna gång glömde jag kolla med högtalarlyssning och så blev det lite fel i volymer. Strid ström av nya låtar kanske är att ta i men det kommer periodvis. Dock är det mesta i nostalgigenrer.

--- Citat från: tigersoul skrivet 15.04.2014, 19:50:57 ---Skönt!! men vocals ligger alldeles för rent o fint i mixen, skulle vilja ha lite skit (dist, saturation etc) :P
Riktigt fint när körerna kommer in!  :wub:

--- Slut citat ---

Enda effekt på sången är pingpongeko. Kan man ha dist på sång? Saturation har jag aldrig använt mej av. Får kolla upp vad det är. :huh:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.04.2014, 20:23:07 ---Har för mig att sången mixades betydligt tydligare på sextiotalet om det ska vara mallen. Reagerade inte på frånvarande baskagge egentligen. Kan nog vara tidstypiskt.

--- Slut citat ---

Javisst ska sången upp, baskaggen får jag också kolla närmare på.

--- Citat från: Roffe H skrivet 15.04.2014, 23:45:36 ---Härlig gubbrock, gungar och svänger skönt!  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det var ambitionen!  :)

--- Citat från: Asti skrivet 16.04.2014, 16:18:58 ---Snyggt! Soundet påminner mig om Beatles Hamburg-period.
Men jag tycker lead-sången ska upp minst ett snäpp! Kanske
också lite Lennon-reverb/delay på den...
/Asti

--- Slut citat ---

Jag växte upp med Beatles så det är nog inte helt fel att influenserna kommer därifrån! Lennon-reverb var väl badrumseko på senare tid men i början på 60-talet var det väl mer plåteko?
Tack alla som tagit sig tid att lyssna och för goda råd!

Eddi:
Det finns en fri plugg som heter ADT som sägs vara gjord för Lennon eller snarare vilket jag tror för att efterlikna Lennons röst. Han har liksom Sting och några andra en mkt speciell "kick" i rösten som få kan få fram. ADT styr gärna sången till höger en del så man får kontra med balansen om du skulle hitta och köra den pluggen. Å andra sidan så tycker jag att din röst redan har det där lite speciella för den här genren så någon extra plugg behövs nog inte.

91:an:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.04.2014, 19:24:04 ---Det finns en fri plugg som heter ADT som sägs vara gjord för Lennon eller snarare vilket jag tror för att efterlikna Lennons röst. Han har liksom Sting och några andra en mkt speciell "kick" i rösten som få kan få fram. ADT styr gärna sången till höger en del så man får kontra med balansen om du skulle hitta och köra den pluggen. Å andra sidan så tycker jag att din röst redan har det där lite speciella för den här genren så någon extra plugg behövs nog inte.

--- Slut citat ---
Fantastiskt att det finns sådana pluggar. Vore även rätt häftigt med en Elvisplugg eller Sinatraplug  :P Jag är glad att det finns pitch correct att ta till när det inte blir som man önskar.

Dividend:
Det här torde vara bra fyllemusik om man är ett gäng (och då är jag mycket yngre än dig, 28 år. Fick aldrig uppleva den era då sådan här musik sålde)

Jag tycker det är bra. Hade inte köpt en hel skiva, men själva låten diggas stenhårt :)

Banal och härlig text :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion