Musik och text, flawless!
kan fan inte hitta nåt att klanka på. Reverb? Inget jag reagerar på och då är jag ändå reverballergiker. Som alltid ett knivskarpt sound. Bra prylar i signal kedjan antar jag. Möjligen lite för mycket energi i diskanten. Men totalt sett får jag säga som farsan när han tar en nubbe -Usch vad gott.
Du nämner inte heller något vasst gitarrljud i instrumentalpartiet! Eller kanske är det vad du menar med
"lite för mycket energi i diskanten"? Några har nämnt det och jag tycker nog själv också att det kanske är aningen vasst...

Nej, det är inte mycket reverb på sången här och knappast något alls på de akustiska gitarrerna.
Signalkedjan består av en Röde NT2-A mick, en Focusrite Trakkmaster preamp, en Behringer voice processor
där jag använder tube emulation på både sång och akustiskt plock, samt ett M-Audio delta 44 ljudkort.
Elgitarrer och bas kör jag genom en POD X3. Trummor är Superior drummer och pianot Alicia´s keys.
För reverb använder jag mjukvara (Lexicon). Så det är inga nya, dyra grejer precis, speciellt inte vad
gäller audio-delen med mick, preamp, voice processor och ljudkort. Dom är i snitt säkert 10 år gamla.
Tack för feedback och roligt att du gillar både musik och text!

/Asti