Forum > Demolåtar

pxm - Aunt Caroline Dyers Blues (pxm arr.)

(1/6) > >>

pxm:
Aunt Caroline Dyers (1810 -1918 - 108 år !!!) var en Hoodoo woman i Newport, Arkansas. I maj 1930 släppte Will Shade and the Memphis Jug Band en berömd blues om the Hoodoo woman.......

Orginalet är 5 verser, jag kan inte sjunga så det blir bara en vers i detta (mitt eget) arr.  :lol: Tandkirurgen blev tvungen att trepanera mina tänder och sätta fast en helgjuten brygga i både under och överkäken så nu hörs det inte alls vad jag försöker sjunga....Slutsjunget för min del nu.... :) Kan knappt prata rent längre........Så jag blev tvingad att vricka till texten litet....

Jag tänkte lägga egna bongotrummor imorgon (det är för sent nu då jag bor i lägenhet) och jag söker någon som vill spela fiol eller munspel samt en man som vill sjunga in denna.... :) Tanken är munspelet får utrymmet i början innan sången och sedan när verserna börjar tar fiolen långa stråkdrag med bastonerna i ackorden.....Det finns ingen bas i den här annars utan är tänkt så......Sångaren sjunger den här melodin som finns i skissen.

80 bmp 12 bar Blues Bb

E7 - Eb7 - Fm7

(E7 är tritonussub till Bb7 och man får med tonen E då också-den blå tonen alltså i Bb)

I'm going to Newport News
        just to see Aunt Caroline Dye
I'm going to Newport News
        just to see Aunt Caroline Dye
                [What you gon' ask her, boy?]
She's a fortune-telling woman, oh Lord,
        and she don't tell no lie
                [I'm gon' to see her myself]

Här är skissen;

Harmonica mike:
Jag spelar gärna åt dig Johan.

Men jag tror inte jag har nåt spel som stämmer,kollar det då familjen vaknat,lite tidigt nu :)

Mike

nankerphelge:
Snygga harmonier, och riktigt coolt gitarrspel!

Vill du förklara fiolen lite bättre, så kanske jag kan göra ett försök. Jag hör bara en sgt peppersk stråkkvartett...

Edit: Okej, inser att det redan är förklarat ang fiolen... :) Ska den bara spela i verserna?

pxm:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2014, 08:59:53 ---Jag spelar gärna åt dig Johan.

Men jag tror inte jag har nåt spel som stämmer,kollar det då familjen vaknat,lite tidigt nu :)

Mike

--- Slut citat ---

Bb eller F är munspeln som stämmer...Hoppas du har något HM.... :) Tänkte ta tillfället i akt och fråga om du vill yla in texten på denna också ????

mvh

pxm:

--- Citat från: nankerphelge skrivet 12.04.2014, 10:02:18 ---Snygga harmonier, och riktigt coolt gitarrspel!

Vill du förklara fiolen lite bättre, så kanske jag kan göra ett försök. Jag hör bara en sgt peppersk stråkkvartett...

Edit: Okej, inser att det redan är förklarat ang fiolen... :) Ska den bara spela i verserna?

--- Slut citat ---

hej, nankerphelge !!!!! vi kör fiolen över hela låten......tror att det blir bäst... :)

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion