MaxB - Egentligen har jag tiden nu, men känner att inspirationen tryter och jag har kommit
till en punkt där jag måste bestämma om jag ska investera mer pengar i musiken.
Dessutom är det ju en mental prövning att installera nya programvaror!

Frost var ju ett bra alternativ, men de finns väl inte längre på marknaden!?
Har hållit på att spela in låtar 10 - 12 år nu och det har blivit ett par hundra, så det
kanske är ett lämpligt tillfälle att avrunda nu när PC:n är på sluttampen.
Kornstad - Jag ville att instrumentalpartiet skulle bryta av och bli lite av en överraskning,
men gitarren lät inte så vass i Cubase när jag lyssnade i lurar som den gör i slutmixen
i högtalare. Dynamikskillnaden lät också större, men den jämnades nog ut i och med komprimeringen..?
Vad gäller trummorna är det nog mest MaxB:s kommentar om kicken jag funderar över.
Annars är jag rätt nöjd med dom.
morgonte - Kul att du gillar! Och du har inga invändningar mot gitarrljudet i sticket...Verkar vara delade meningar om det.
Roligt att du nämner texten! Brottades några timmar med den.
Jag var väl någorlunda nära att få göra en platta i början på 70-talet, när jag hade kontakt
med Klas Burling på CBS och Björn Ulvaeus och Agnetha Fältskog, men det fanns många
singer/songwriters som var bättre, så det blev tyvärr aldrig så. Nu är jag för gammal!

Jag hade funderingar på att ha 3:e versen i ett mindre arr, men stråkarna kommer in först där.
Skulle kunna ta bort elgitarren, basen och elpianot där och kanske även pianot och bara haft akustiska gitarrer
och stråkar i kompet där...?
Roligt om du orkar lyssna på en del av det du laddat ner! Vore extra kul med en kommentar efter det!

Freddy - Ja, det är tre verser med ett stick. Ingen direkt refräng. Men tycker inte alltid det är nödvändigt.
Jag tar gitarrljuden från min POD X3 och detta var i mitt tycke det mest lämpliga jag hittade.
Men visst, jag skulle inte ha något emot ett ännu bättre sound, som du, Wernborg, Ola, bjurte, djonas och
ni andra gitarrvirtuoser får till!

Kanske kan jag eq:a fram ett lite mindre vasst ljud...
Ska fundera på det där du nämner för ett bättre driv i andra versen! Bra tips!
Du är inne på samma sak som morgonte vad gäller variation, och det tänker jag testa!
Tack för tänkvärda kommentarer och tips! Ska summera och försöka omsätta!

/Asti