Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (12/13) > >>

Harmonica mike:
Lyssnar på senaste versionen,så ja-la bra Peter.

Jag tycker ljudbilden är helt okej,lite diskantrik ja..Läste om resonemanget ovan.

Mera en masteringsfråga för att passa in i ett tänkt album mot andra alster tror jag.

Riktigt bra låt detta.

Mike

morgonte:
Jo, den nya versionen är bättre, men har inte bara fördelar. Tillbakagången i arrets intensitet funkar och lyfter fram sången och texten som den ska, men samtidigt hörs det tydligare att det är programmerade stråkar. Det är inte dåligt, och definitivt bättre än jag skulle gjort det, men det är helt enkelt så dj..kla svårt att programmera trovärdiga stråkar :wacko:. Och, tyvärr, är det inget som bättre samplingsbibliotek löser, det måste till mer kunskap om hur riktiga stråkmusiker spelar just dom fraserna...
Men, med det invägt är ändå den nya versionen bättre. :)

Men trummorna låter så bra! Är dom programmerade är det fantastiskt bra gjort! Vilket samplingsbibliotek? Eller är det inspelade riktiga trummor?

Eddi:
Lyssnar på senaste och tänker som morgonte troligen tänker - då hör jag vad han menar. Stråket borde upp i volym och få mer reverb - att få det att "låta riktigt" känns som overkill vi vet ju att det inte är det och sätter måttstocken efter det sas. De inledningsvisa gitarrerna - acken elguran och basen borde också få mer reverb för att passa mer till rösten som är lagom tempererad - tycker jag. Om du sedan kör med en stereowidener på mastern lite försiktigt så blir det jämnare alltihop och en större upplevelse - tror jag då. :unsure:

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.04.2014, 13:46:34 ---Lyssnar på senaste versionen,så ja-la bra Peter.
Jag tycker ljudbilden är helt okej,lite diskantrik ja..Läste om resonemanget ovan.
Mera en masteringsfråga för att passa in i ett tänkt album mot andra alster tror jag.
Riktigt bra låt detta.
Mike

--- Slut citat ---
Vad kul att du tycker det är bra!
Ja, det kanske går att mastra bort det vassa i ljudbilden...
Tack för dina tankar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: morgonte skrivet 25.04.2014, 18:32:58 ---Jo, den nya versionen är bättre, men har inte bara fördelar. Tillbakagången i arrets intensitet funkar och lyfter fram sången och texten som den ska, men samtidigt hörs det tydligare att det är programmerade stråkar. Det är inte dåligt, och definitivt bättre än jag skulle gjort det, men det är helt enkelt så dj..kla svårt att programmera trovärdiga stråkar :wacko:. Och, tyvärr, är det inget som bättre samplingsbibliotek löser, det måste till mer kunskap om hur riktiga stråkmusiker spelar just dom fraserna...
Men, med det invägt är ändå den nya versionen bättre. :)
Men trummorna låter så bra! Är dom programmerade är det fantastiskt bra gjort! Vilket samplingsbibliotek? Eller är det inspelade riktiga trummor?

--- Slut citat ---
Du har säkert helt rätt vad gäller stråkarna! Man kan för lite om hur det ska programmeras.
Men bra att jag fick en synpunkt vad gäller vilken version som är att föredra!  :)
Trummorna är från Superior Drummer. Jag har endast gjort smärre justeringar i valda patterns.
Därefter har jag bouncat spåret till ett audiospår och lagt på lite reverb. Men det är mest för att
datorn inte klarar att köra flera pluggar samtidigt.
Tack för din uppföljning av låten! 1 - 0 till den nya versionen!  B)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion