Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (11/13) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 23.04.2014, 20:04:00 ---"Tog mig friheten att tanka hem ditt spår, lägga upp den i Cubase och i blindo rulla av diskanten i tills det funkade på alla volymer för mig. Vid 8khz hade jag rullat av med 7db med en flack "high shelf". Blev faktiskt lite förvånad."

Det där fattade inte jag riktigt går det att utveckla lite Bridebant?

Ursäkta Asti för OT här om det nu är det, KR är ju världens bästa musiklärobok.

--- Slut citat ---
Absolut inte OT! Enbart tacksam för idéer och tips!

Asti:
Har gjort en version med ett mindre arr i slutdelen, men är osäker på om detta
är bättre, så jag lägger det inte i trådhuvudet ännu....

Är denna versionen bättre? (Har dessutom höjt basen och volymen/dynamiken i instrumentalpartiet)

https://app.box.com/s/q1jk3l7owuuzgefvbzw7

Bribedant:
Det här borde kanske ha en egen tråd. Känns lite OT i en demolåt tråd.
Hi shelf eq på just den här låten som det lät bäst för mig.

Det var alltså inte meningen att ställa den här fina låten och snygga prodden till svars för resten av musikbranschens tillkortakommanden i ljudmässig filosofi. Just detta med balans bas/mellan/diskant har blivit aktuellt för mig sedan jag gick från passiva fetingar till högtalare till pyttesmå jäkla närfältare. Närfältarna är inte gjorda för att spela "lite högre". Det har gjort att jag får ta ett varv till med en mix i hörlurar och ofta rattar jag bort en del över 8-10khz med lite högre volym i lurarna. Närfältarna ska bort nu och ersättas av högtalare som har ett större register. Någon som vill köpa ett par lätt begagnade Tannoy Reveal 501A billigt  ;)

Asti:

--- Citat från: Bribedant skrivet 23.04.2014, 23:00:57 ---Det här borde kanske ha en egen tråd. Känns lite OT i en demolåt tråd.
Hi shelf eq på just den här låten som det lät bäst för mig.

Det var alltså inte meningen att ställa den här fina låten och snygga prodden till svars för resten av musikbranschens tillkortakommanden i ljudmässig filosofi. Just detta med balans bas/mellan/diskant har blivit aktuellt för mig sedan jag gick från passiva fetingar till högtalare till pyttesmå jäkla närfältare. Närfältarna är inte gjorda för att spela "lite högre". Det har gjort att jag får ta ett varv till med en mix i hörlurar och ofta rattar jag bort en del över 8-10khz med lite högre volym i lurarna. Närfältarna ska bort nu och ersättas av högtalare som har ett större register. Någon som vill köpa ett par lätt begagnade Tannoy Reveal 501A billigt  ;)

--- Slut citat ---
Ingen fara, men om intresse finns för vidare diskussion om detta är det nog
bättre om en separat tråd skapas!
Tack för klargörande av "Vid 8khz hade jag rullat av med 7db med en flack high shelf"!  :)
Ska pröva detta!
/Asti

Asti:
Vore tacksam för någon kommentar om den nya versionen ska ersätta den gamla
innan jag slänger upp den här under färdiga... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion