Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bilderbok (slutversion)

<< < (2/13) > >>

Asti:
hogge - Menar du mycket reverb generellt i mixen eller bara på sången?
            Vet inte om jag klagat på för mycket reverb på något av dina alster,
            men lovar att jag inte är ute efter hämnd på något vis!  :)
            Gläder mig mycket att du finner det melodiöst och vackert!
            Blir generad av din fantastiska överdrift vad gäller plattor du kan tänkas köpa,
            men om du gillar mina låtar så går det bra att gratis ladda ner det mesta
            från min hemsida www.peterestberg.com. Har dock inte lagt upp det allra senaste.
Eddi - Roligt att du gillar stråkarret! Vet inte om du menar sologitarren i instrumentalpartiet
          eller elgitarren som spelar samma som elpianot..? Förstår inte riktigt vad du menar
          med "en oktav ner på keyboarden". Menar du att jag ska sänka pianot eller elpianot
          en oktav eller komplettera med lägre toner på båda eller endera av dom?
Henric - Uppskattar att du tycker jag har karaktär på rösten! Så här låter jag nog mest mig själv tror jag.
            Tror jag ibland hemfaller åt att försöka låta som Lennon/Wiehe/Afzelius när låten är åt det hållet...
            Kul att du nämner texten, den brottades jag med ett tag. Var osäker på hur det blev till slut...
            Kan också tänka mig att sången kan höjas något när fler instrument kommer in.
Roffe H - Ska absolut lägga upp texten! Bra att du tar upp det. Roligt att du också gillar stråkarna.
              Tycker nog själv att "unison" eller dubbad sång låter bättre än ADT-effekten, förutsatt
              att man lyckas synka sångspåren.

Stort tack för era kommentarer! Ska försöka åtgärda snarast!  :)
/Asti

Gurano:
En trevlig lyssning - låter alldeles utmärkt, inte alls för mycket reverb tycker jag.
Tycker dock att den pga trummorna tappar lite tempo vid 127 (fast den inte eg tappar!) - men jag tycker att det låter så.  :D

Det finns ett litet knäpp vid 164 (som du vet är jag känslig mot sådant) men det är nog bara jag som hör det :D

Mycket bra låt
/G

Marsall:
Härlig berättande betraktelse i min smak..sången ligger perfekt mixat o en skön liten synth som ger låten en skön knuff på färden ..Gillas!  :)

hogge:

--- Citera ---Menar du mycket reverb generellt i mixen eller bara på sången?
Vet inte om jag klagat på för mycket reverb på något av dina alster, men lovar att jag inte är ute efter hämnd på något vis! 

Gläder mig mycket att du finner det melodiöst och vackert! Blir generad av din fantastiska överdrift vad gäller plattor du kan tänkas köpa, men om du gillar mina låtar så går det bra att gratis ladda ner det mesta från min hemsida www.peterestberg.com. Har dock inte lagt upp det allra senaste.
--- Slut citat ---

Bara sången Peter.. Men observera att det absolut inte stör.. Jag gillar ju reverbsång! OCH NEJ! Du har aldrig klankat på mina reverbpålägg, men många andra har gjort.. Det där var ett (tänkt som ett) skämt som gick helt fel... Så det var jag som var ute efter hämnd (inte egentligen, men ändå), eftersom jag fick för mig att det var Du som pratat om att jag nyttjade rever´b i allt för hög grad.. Men numer så vet jag ju att det inte är så... Och OBSERVERA ATT - de som gjort så, har haft HELT RÄTT....

Jag kommer att lyssna.. Och jag kommer att ladda ner... Tack för tipset!!

Altsax:
Härlig! 
Va bra du sjunger!
Trycker Like på den här!

Jag tror att den är riktigt bra mixad och mastrad också för den går fram bra i mina små mupphögtalare.
(Tänke klaga över för lite bas tills jag kom på var och hur jag lyssnade :) )

mvh
Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion