Forum > Färdiga produktioner
Vallhagen - nollsjutvå[Puhpinnar]
Vallhagen:
Tack för god kritik Hellpig!
Kanske kan rentav en remix vara på g av denna... man vet aldrig.
tjing
Ola:
fick lite Thåström vibbar skön låt.
kolla in ssssen lite bara
Wernborg:
Lyssnar igen på denna.
Vad är puhpinnar förresten. Bandet?
Den låter mycket bättre än min första kommentar på låten. Fast egentligen var den nog en komplingar det också, jag minns att Håkansson var den coolaste som fanns när G kom.
Bra energi som fan i alla fall.
Men du.... får du inte en massa konstiga blickar av grannarna efter ett sånt här sångpålägg? :D
Minns en gång när jag la sång en varm sommardag och hade fönstret öppet ut mot innergården. Efter ett par timmar senare när jag tar av min lurarna börjar ungarna utanför skandera min sångtext. :lol:
Vallhagen:
--- Citat från: Guran skrivet 30.11.2007, 14:55:02 ---fick lite Thåström vibbar skön låt.
kolla in ssssen lite bara
--- Slut citat ---
Hoj Guran!
Tack för din kommentar! Jo låten är både... vad ska man säga, väldigt petproducerad (för att vara mig) och hafsigt hopkokad samtidigt. Jag kan nog ha missat s-en. Tillsammans med någon "hård konsonant" som Fidden påpekar ovan. Jag har försökt pilla med en de-esser i tidigare låtar men aldrig lyckats behärska pluggen så det känts bra. Sen handlar det förstås om (bristande) sång o mik-teknik oxå.
Jämförelsen med Thåström tar jag som en komplimang:)
Tack igen
Wernborg:
Jo jag har allvarliga problem att vråla hemma i lägenheten just pga pinsamhetsfaktorn. På riktigt. Jag känner mig ofta hämmad, "vad ska grannarna tänka". Då och då sätter jag mig dock över det och bara kör på. Så denna gång. Men jag kollar så fönstret är stängt och gardinerna fördragna... Hehe jo jag bor på nedre botten.
Puh-pinnar är (del av) låttiteln. Du kan din nalle så du vet vad såna är? Det är rätt mycket vatten i texten. Jag tänkte göra en massa nollsju-låtar, det blev en drös ideer, men bara två färdiga produktioner. Än så länge.
Om jag förstår rätt så har låten växt hos dig, o det är ju kul:)
Tackar för inlägget!
tjing
Bengan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida