Forum > Färdiga produktioner

Vallhagen - nollsjutvå[Puhpinnar]

<< < (6/7) > >>

Emulator:
ösigt det här, bra ångestvrål. Kanske skulle skulle flippa ur ännu mer på fräls mig ?

Gillar denna imperiet möter lustans lakejer-grej, men saknar lite hårda basar och mer punchiga "lågregister-grejjor".

Men fanken va kul att det görs sånt här icke-mainstream :):)

Vallhagen:
Tack Perrra o tack hr Emulator!

Får väl se hur det blir med lågregistergrejjorna;) ...

tjing
Bengan

Fidden:
Jäsiken, denna hade jag tydligen missat. ;)
Eller egentligen inte, men av någon anledning kommenterade jag den inte då. Då blir det bump nu istället.
Typisk vallhagentext och vallhagensång, och det är som vanligt tokigt bra gjort.

Den nya i denna är rytmiken. Lite mer elektroniskt och genomarbetat. Lite härliga synthmattor och blipp blopp också. Allt passar ihop utan att bråka det minsta och mixen sitter klockrent. Eller du kanske gjort mer elektronisk musik tidigare också, och jag bara glömt det eller inte hört det... det känns lite så, för såhär rätt kan man väl inte få första gången? :D

Det enda är väl att mikrofonen vid något tillfälle får en puff av någon våldsamt arg konsonant som slår igenom.

Vallhagen:

--- Citat från: Fidden skrivet 27.11.2007, 23:05:48 ---Jäsiken, denna hade jag tydligen missat. ;)
Eller egentligen inte, men av någon anledning kommenterade jag den inte då. Då blir det bump nu istället.
Typisk vallhagentext och vallhagensång, och det är som vanligt tokigt bra gjort.

Den nya i denna är rytmiken. Lite mer elektroniskt och genomarbetat. Lite härliga synthmattor och blipp blopp också. Allt passar ihop utan att bråka det minsta och mixen sitter klockrent. Eller du kanske gjort mer elektronisk musik tidigare också, och jag bara glömt det eller inte hört det... det känns lite så, för såhär rätt kan man väl inte få första gången? :D

Det enda är väl att mikrofonen vid något tillfälle får en puff av någon våldsamt arg konsonant som slår igenom.

--- Slut citat ---

Tjofan, du hittade den B) ...

Nä det här är det ANDRA försöket jag gör i den här (?) genren, så möjligen har jag nybörjartur om det faller så väl på herrns läpp :). Förutom de prylar jag pysslat med tillsammans med dede, men då har han skött maskineriet och jag sång o gitarr... Min första egengjorda dödsdiscodänga ligger här: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=28340&hl= om du blev nyfiken... Den kanske borde putsas upp med, märkligt vad saker faller i glömska.

Tack massor för positiv kritik!

/Bengan

edit: Kanske ljög lite; min cover på Signerts Special Offer är ju oxå helmaskinell. Så det här blir väl tredje...

Hellpig:
Bra, har lyssnat på denna förut men nu tyckte jag både produktion o låt lät bättre. Hade varit ett givet köp om denna låten tillhört ett helt album för mig. Bättre än det mesta svenska ute på marknaden idag faktiskt. Tungt, sneglar på andra genres än hårdrock/metal, lite ångest "åsså lite socker" som min dotter av någon anledning säger ibland. Juste jobbat, Vallhagen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion