Forum > Demolåtar
wernb, tony, eq, EMULATOR - Not Afraid - nu med MYCKET tyngre trummor
equality:
Hej emulator! Beundrar verkligen din idérikedom och tack för remixen eller vad man skall kalla det. Tror jag citerar från mitt pm till dig:
Tony kraxar från sitt kråkslott. Natten är obönhärligt mörk och tyst. Hörde jag nåt där eller...huh?
Vissa element i stämningen från "originalet" är förstärkta vissa förminskade. Kusligheten är värre,
musikerna har blivit luddiga, knappt synliga figurer, bara rytmen är påtaglig som i hjärtslagslåten med Fransa.
Klart jag gillar detta som en ny låt, remix eller självständigt verk har ingen betydelse. Någonting helt nytt
har tillförts och det är huvudsaken.
HomoNeophilus: Intressant feedback igen! Tack för det men ett gäng trettonåringar!? :o :rolleyes: :lol:
Tja jag vet inte om vi trängs för mycket? Emulators version ger nog mer enhetlighet men det är nog lite av en annan låt
låt det. Jag har nog lyssnat sönder mig på denna och har ingen som helst distans längre... Men reverbet kan jag ändra på.
Wernborg:
Kommetar till Emus bastardmix:
- Du har skapat ett monster. Jag älskar detta monster. Mmmmmmmumma.
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 15.09.2007, 15:12:02 ---För att lägga ytterligare lök på laxen..äh...ja.
En bastardversion. lite...ja. Annorlunda :S
Går att utveckla kanske? :unsure:
www.perfectbounce.se/NAslask.mp3
Lägg upp i första inlägget eller be mig radera eq;)
mm.
--- Slut citat ---
Lyssnat på bastard versionen, det blev lite annorlunda.Inte så oävet,går nog att utveckla till en fristående verre..Klart nytänkade, kommersiellt? Jo absolut i rätt sammanhang,nåt med film så kommer även din version att funka.Du är lite finurlig med dina spakar och rattar och saxar.
Mvh
Micael
Emulator:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.09.2007, 22:50:35 ---Kommetar till Emus bastardmix:
- Du har skapat ett monster. Jag älskar detta monster. Mmmmmmmumma.
--- Slut citat ---
Alltid något ;) kan man inte bli älskad så får man bli fruktad :lol: Nä, men det va riktigt kul att göra en mer creepy version....skall jobba vidare, den är lite grovyxad än så länge.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.09.2007, 01:44:38 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 15.09.2007, 15:12:02 ---För att lägga ytterligare lök på laxen..äh...ja.
En bastardversion. lite...ja. Annorlunda :S
Går att utveckla kanske? :unsure:
www.perfectbounce.se/NAslask.mp3
Lägg upp i första inlägget eller be mig radera eq;)
mm.
--- Slut citat ---
Lyssnat på bastard versionen, det blev lite annorlunda.Inte så oävet,går nog att utveckla till en fristående verre..Klart nytänkade, kommersiellt? Jo absolut i rätt sammanhang,nåt med film så kommer även din version att funka.Du är lite finurlig med dina spakar och rattar och saxar.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack för den :) Återkommer senare med en nyare version..nångång. :D
EQUALITY: jag har ju nånslags förkärlek för det svarta, så din låt är en riktig godbit att svärta ner. skall försöka utveckla den lite till... När det sedan finns så mycket goa instrument och sång på orginalspåren så blir det ju inte svårare direkt ;)
Tack för att jag fick testa!
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 16.09.2007, 12:47:07 ---EQUALITY: jag har ju nånslags förkärlek för det svarta, så din låt är en riktig godbit att svärta ner. skall försöka utveckla den lite till... När det sedan finns så mycket goa instrument och sång på orginalspåren så blir det ju inte svårare direkt ;)
Tack för att jag fick testa!
--- Slut citat ---
Och vart tog mitt piano vägen i din version va!? :lol: Skämtar bara på tal om HomoNeophilus inlägg. Skitbra emulator du förstärker de stämningar som du nämner med känsliga penseldrag. Fin kombination av feeling och hantverk.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida