Kontrollrummet

MaxB - Stjärnrekond

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kom med pendeltåget och på infartsparkeringen upptäckte jag att bakdäcket var tomt, punka. Så jag bytte till reservdäck och efter en liten åktur kom jag till "Stjärnrekond och däck" i Haninge, där jag kunde lämna däcket till lagning. Ett pris presenterades och hälften kom vi snabbt överens om. Hederlig gammal prutning och glada ansikten med ursprung från orienten och afrika var vad som mötte mig. På kvällen kände jag inspiration att jamma och hitta på en text kopplad till mötet och deras verksamhet där.

Idag då jag hämtade däcket fick jag hjälp att byta från reserven till det lagade.
Allt som allt kostade det 80 kronor och de gillade att lyssna på låten jag gjort kvällen innan.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_StjarnRekondODack.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 29.03.2014, 18:54:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bilar, däck och sånt är inget för mig, jag kör miljövänligt, dvs cykel.
Men uppskattar texten om de vänliga "glada ansikten med ursprung från orienten".
Musiken är fin hyllning till våra invandrare, som ofta jobbar stenhårt för att etablera sig.
Och detta kanske kan bli en reklamlåt + film?
Musiken tänkte jag inte så mycket på, men den lät bra.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nä, det var ingen hit precis utanför deras sfär.
Den var kul att göra i fredagskväll i alla fall.
Men nu är det en ny dag, med nya projekt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Max!
Du e allt produktiv just nu och det är fint!
Snyggt gung i denna bilistlåt. Musiken förde mig till en bilmekare på Hawaij som  tog hand om bil med stil! :D
Snyggt lirat och stämmorna uppskattas, bra jobb igen!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skönt gung, kul idé. Ge de en CD så kan de spela den i sin verkstad, fin reklam.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jätteskön låt faktiskt, och snygg prod! Skönt gung liksom ;)
Men ska de verkligen ha en chans att etablera sig i vårt skattetyngda samhälle så får man nog vara beredd på att betala mer än 80 spänn? Eller får de bidrag för att driva verkstan?
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tjou Max! Du e allt produktiv just nu och det är fint! Snyggt gung i denna bilistlåt. Musiken förde mig till en bilmekare på Hawaij som  tog hand om bil med stil! :D Snyggt lirat och stämmorna uppskattas, bra jobb igen!

Ja, det är ett flow i musiken nu. Kul att spela och hitta på och inspireras. Hawaii, gärna för mig! Och "bil med stil" är ju bättre än bäst!

Skönt gung, kul idé. Ge de en CD så kan de spela den i sin verkstad, fin reklam.  :D

Deras spelare tar inte CD men en iPhone på toppen - ansluten till förstärkta högtalare där under.
Ska levereras tillsammans med nästa punktering eller rekonditionering! 

Jätteskön låt faktiskt, och snygg prod! Skönt gung liksom ;)
Men ska de verkligen ha en chans att etablera sig i vårt skattetyngda samhälle så får man nog vara beredd på att betala mer än 80 spänn? Eller får de bidrag för att driva verkstan?

Han rekonditionerar bilar för 2100 kr och fixar allt gällande däck och har en fin svensktalande hemsida på internet. Arbetar ensam, med en praktikant. Kanske det sistnämnda underlättar för att få det att fungera ekonomiskt om det är olika praktikanter över tiden?  :unsure:
« Senast ändrad: 31.03.2014, 10:49:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
 

Jätteskön låt faktiskt, och snygg prod! Skönt gung liksom ;)
Men ska de verkligen ha en chans att etablera sig i vårt skattetyngda samhälle så får man nog vara beredd på att betala mer än 80 spänn? Eller får de bidrag för att driva verkstan?

Han rekonditionerar bilar för 2100 kr och fixar allt gällande däck och har en fin svensktalande hemsida på internet. Arbetar ensam, med en praktikant. Kanske det sistnämnda underlättar för att få det att fungera ekonomiskt om det är olika praktikanter över tiden?  :unsure:
Ah oki...jaja, själv själv gör jag också små billiga jobb ibland...det blir ju så :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Trevlig låt med bra sång och munspel!
Trummorna är lite passiva och jag tror att lite mer markerade trummor
och en bas som ibland stannar upp lite på första taktslaget kanske vore att föredra...?
Kul när man stöter på den här typen av serviceföretag, där man får ett personligt
och hjälpsamt bemötande.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten