Är det streamad video (via nätet alltså?) så är det bästa att spara video streamen direkt till hårddisk, dvs låta hela videon spela igenom en gång. Då bör videofilen ligga cachad på disken men under ett jävlig hemlig namn, typ acc34b55.tmp.
Döp om denna fil till .flv eller .fla så spelar den 99 av 100 på VLC playern. Det är en video i flash formatet.
Det är det fullt möjligt men lite meckigt att ta en kopia på den streamade videon från webbläsarens
cache folder. Streamad video hamna så vitt jag vet alltid (?) i en cache folder på datorn. Filen raderas när webbläsaren stängs och kan dessutom vara låst medans webbläsaren är öppen vilket krånglar till det om man vill ta den cachade videofilen. Firefox är den bästa webbläsaren för allt sånt här. Googla
get video from cache firefox. Jag gör just detta rätt enkelt men har en lite speciell OS setup i min PC.
Är det Youtube finns det ett gäng "videograbbers" som fristående program eller plugins till webbläsaren. Igen, Firefox brukar ha mest och bäst pluggar.
Good luck