Forum > Färdiga produktioner

carpe ce'em - Nothing

<< < (6/7) > >>

equality:
Susigt, tjusigt värre. Ser i videon danserskor i tyll och  i slomo över blommande ängar. Klichéaktigt kanske ja men inte musiken. Fiint. Rysansvärt solo av Djonas. Fadeout är väl ok men lite fantasilöst. Grattis till alla inblandade.

carpe ce'em = fånga semestern?  :huh
Det skall jag verkligen göra. Tack för tipset!  :)

jonnerstone:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.04.2014, 20:58:04 ---Detta är riktigt bra, sköna svävande stämmor, drömskt och snygga gitarrer, bra låt, det är klart det går hem :rolleyes:

Har inge mer att säja än att detta är tokbra, snyggt!

/Marre

--- Slut citat ---

Härligt, tack  :wub:

--- Citat från: equality skrivet 10.04.2014, 00:45:09 ---Susigt, tjusigt värre. Ser i videon danserskor i tyll och  i slomo över blommande ängar. Klichéaktigt kanske ja men inte musiken. Fiint. Rysansvärt solo av Djonas. Fadeout är väl ok men lite fantasilöst. Grattis till alla inblandade.

carpe ce'em = fånga semestern?  :huh
Det skall jag verkligen göra. Tack för tipset!  :)

--- Slut citat ---

Med tanke på att texten försöker beskriva den gråa vardagen, så får jag inte riiiiiktigt samma visuella bilder som du  :lol:
Håller med om att fadeout kan vara en rätt billig lösning ibland, men vid andra tillfällen, som här, känns det som ett perfekt "konstnärligt" val, än en gång med tanke på texten, allt går bara på repeat ut i den gråa oändligheten.

Underbart att du gillar vår lilla skapelse, tack!  :wub:

Micke

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.04.2014, 16:36:56 ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 03.04.2014, 03:27:41 ---Infernaliskt välpolerat och snyggt. Absolut inget skit under naglarna här. Konsekvent. Sånt gillas. Den finurliga guran kryddar skönt. Möjligen distar det lite kort vid 0:21. Är det synten som faktiskt låter så eller är det lite för pressad efterbehandling?

--- Slut citat ---

Är inte säker, men jag tycker iaf det låter som ett metallsikt ljud som ska vara där, och inte en artefakt. C har svaret. Skulle det vara en artefakt så måste vi behålla det ,för jag tycker det låter gött  :)

Kul att låten gillas. Håller med, djonas arpeggio-gura är klockren  :wub:

--- Slut citat ---

Soundet är medvetet distat  :) 

Clemens:

--- Citat från: Altsax skrivet 01.04.2014, 23:26:56 ---Den här kan du flytta till färdiga :)
Riktigt bra!

--- Slut citat ---

Tackar! Då flyttar vi den till färdiga!  :D

Clemens:

--- Citat från: Roffe H skrivet 31.03.2014, 02:10:24 ---I mina öron en bra mix, fin ljudbild och sång. Kan inte komma på något att ändra på.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tackar!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion