Forum > Färdiga produktioner
carpe ce'em - Nothing
Clemens:
--- Citat från: Dividend skrivet 29.03.2014, 21:23:24 ---Proffsigt ja, bra sjunget, jättefint hantverk.
Men (i mina öron) rätt trist/ointressant (på en första lyssning). Återkommer till den här. :)
--- Slut citat ---
Ok! Vi håller såklart inte med om det senare! :)
Clemens:
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2014, 01:20:41 ---Tjou!
Fruktansvärt skön låt med både luft o lyft och helt klart av internationell klass. Snyggt lir och arr och sången och stämmorna sköna.
I mixen har tagits en risk med komprimeringen, synns bra på Soundcloudets grafik, allt e bringat opp i topp och kanske det e bara jag o mina öron men efter introt när själva låten drar igång distar det riktigt ordentligt i första takten i min lyssning, antagligen cymbalcrash som ligger för högt. Och nedre registret e ju åxå farligt nära "röda" men här håller det och den djupa basen låter allddeles förträffligt fin.
h. johan
--- Slut citat ---
Hallå!
Koprimerad rätt ordentligt ja.. Det du upplever som dist är en delaysvans med långt reverb på en effekt som är distad, kanske inte så lyckat? Vad som är mindre bra har jag upptäckt, att när man spelar på en iPhone så låter den effekten inte bra i högtalaren, hade inte lyssnat där nä.. :)
Kul att du gillar!
Bribedant:
Infernaliskt välpolerat och snyggt. Absolut inget skit under naglarna här. Konsekvent. Sånt gillas. Den finurliga guran kryddar skönt. Möjligen distar det lite kort vid 0:21. Är det synten som faktiskt låter så eller är det lite för pressad efterbehandling?
jonnerstone:
--- Citat från: Bribedant skrivet 03.04.2014, 03:27:41 ---Infernaliskt välpolerat och snyggt. Absolut inget skit under naglarna här. Konsekvent. Sånt gillas. Den finurliga guran kryddar skönt. Möjligen distar det lite kort vid 0:21. Är det synten som faktiskt låter så eller är det lite för pressad efterbehandling?
--- Slut citat ---
Är inte säker, men jag tycker iaf det låter som ett metallsikt ljud som ska vara där, och inte en artefakt. C har svaret. Skulle det vara en artefakt så måste vi behålla det ,för jag tycker det låter gött :)
Kul att låten gillas. Håller med, djonas arpeggio-gura är klockren :wub:
Marruschkka:
Detta är riktigt bra, sköna svävande stämmor, drömskt och snygga gitarrer, bra låt, det är klart det går hem :rolleyes:
Har inge mer att säja än att detta är tokbra, snyggt!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida