Forum > Färdiga produktioner
Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)
Marsall:
Det första pianot i början e nu klockers i volym.. Sen håller jag med Eddie lite hög kör.... Men bra tillskott i låten! .. som även gillas i övrigt :)!!
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.04.2014, 18:03:26 ---En av dina absolut bästa Div och det säger jag inte bara för att jag var med i kören. Kul att du lät det lekfulla pianot få överleva hela vägen - väldigt bra harmoniserat och intrumenterat rakt igenom.
Lite kritik då:
Lite hög velocity på pianot vid 204 och en stund samt hela körpartiet aningens för starkt i förhållande till resten.
--- Slut citat ---
Inte en chans att jag öppnar projektet igen på åtminstone 3 dagar. Men du har kanske rätt att kören ska sänkas 2db. Nu får den vila i nåt dygn.
Folk kan ju skriva sin åsikter om det och andra tokigheter som inte vi har en aning om, :)
Roligt att du tycker det är en av de bättre. Det är en väldigt snygg melodi och även melodins kontrasubjekt (som ni sjunger) jag tycker vi alla har förvaltat den ursprungliga idén jäkligt bra. Vissa har t o m mixat och sjungit stämmor :D
Jag är jättenöjd. Men vi ser om 3 dagar. Låt folk såga vidare en stund :)
--- Citat från: Marsall skrivet 16.04.2014, 18:12:50 ---Det första pianot i början e nu klockers i volym.. Sen håller jag med Eddie lite hög kör.... Men bra tillskott i låten! .. som även gillas i övrigt :)!!
--- Slut citat ---
Finemang att pianot fick godkänt! Ok, hög kör tycker du också! :) Den ska ju vara i centrum i finalen men det kanske är nån decibel för mycket då.. Jag lyssnar inte förrän om 3 dagar igen.
3 är det magiska talet. Distans och man kan samla på sig en lista med andra saker som fixas. NOLL chans att jag startar upp projektet ikväll
TACK till er båda för likes och att ni sa det där om kören. Vad tycker andra här?
Marruschkka:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.04.2014, 18:03:26 ---En av dina absolut bästa Div och det säger jag inte bara för att jag var med i kören. Kul att du lät det lekfulla pianot få överleva hela vägen - väldigt bra harmoniserat och intrumenterat rakt igenom.
Lite kritik då:
Lite hög velocity på pianot vid 204 och en stund samt hela körpartiet aningens för starkt i förhållande till resten.
--- Slut citat ---
Agree, för mig känns det här stycket som det bästa Per har gjort, vilken melodi och dynamiken mellan alla instrument :wub: Sen har jag en stor svaghet för orkestrerade stycken där man får sjunga mitt i musiken, bland alla läckra instrument. Plinka har gjort en underbar text, lagt fina stämmor som jag och Eddi svarat upp till och just nu är jag bara lycklig över resultatet, det blev som en värdig skolavslutningspsalm av det sekulära slaget :rolleyes: Men- det är alltid bra att låta musiken få landa lite, detta är fortfarande ny-gjort, kanske ska kören ner lite, trots allt.
Vad säjer ni andra?
Tack för musiken Per, och Plinka: formidabel text, sång och så fin inblandning i mixeriet, underbart :rolleyes:
/Marre
MaxB:
Härligt att höra hela körer där på slutet. Skön melodi, sköna instrumentljud och strålande dynamik.
Imponerande! Och slutet :wub:
Dividend:
Bra jobbat av dig också Maria, av oss alla 4. Och precis som du säger så samlar vi på oss negativ kritik några dagar. Och tar paus från den några dagar. Sen kan vi lyssna med fräscha öron.
Max: Jävligt roligt att du gillar och blev impad :) Skrev nån annanstans att jag upplever våren som mer och mer "Imponerande" för varje vår som passerar. Kul att jag lyckades förmedla den känslan (Fast egentligen är det Marre, Eddi och Plinkas kör som framförallt bidrar till mäktigheten, så det är bra jobbat - riktigt bra - av alla inblandade. :D)
Inblandade är också folk som Asti, Marsall m fl (allihop faktiskt) som gett bra konstruktiv kritik. Tack till hela KR!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida