Forum > Demolåtar
Eddi & MaxB - Thousen Stars
Eddi:
De nya lurarna HD 380 Pro låter HELT olika mina gamla HD 465 så jag får börja lära om på nytt. Tog ett stycke halvfärdig låt där Max sjunger lead utom på reffen och försökte - har alltså inte lyssnat i högtalare utan slänger upp den här direkt för halshuggning.
Så hugg på :wacko:
Det var ordentligt svårt att uppfatta essigheten i de nya lurarna - nu har jag EQ:at ner rösterna och gitarrerna och kanske dragit ner lite på trumkomprimeringen, upptäckte dessutom att de-essern i Cubase 5 inte funkar längre iom nya Mac OS X 9.4 Cubase tar sig själv av daga alltså för att tvinga fram en uppdatering antar jag. Vet inte om jag gillar den utvecklingen riktigt.
I alla fall ny version - fortfarande halvfärdig men ändå ni slipper ESSEN hoppas jag. :)
Dividend:
Tycker det låter bra. Lättlyssnat och lugn feel.
Lyssnar i ett par philips så klagar inte på nåt. Ljudbilden verkar vara superb i dessa.
MaxB:
Se där, är jag med där också. Thousands stars! Kul att lyssna.
Roffe H:
Låter superbra (i mina lurar också, och de är helt ok) Snygga stämmor, schyst lir och låt. :)
/Roffe H
Eddi:
Div kul att höra att det är lättlyssnat och att allt går fram bra - själv hör jag att jag måste fila lite mer med synk på körerna och få upp Max lite. Tack Div för lyss o tyck :D
--- Citat från: MaxB skrivet 25.03.2014, 22:55:34 ---Se där, är jag med där också. Thousands stars! Kul att lyssna.
--- Slut citat ---
Ja men visst är det kul du gör det mesta i den här tror jag har för mig att du även drog basen gurorna är ju självklart dina och skulle tro att den är min acke som inte riktigt hänger med i din fingerping eller kan det vara IKEA-gitarren. Saknas det inte lite gitarr på reffen tro :unsure:
Tack för dina förmågor MaxB :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 26.03.2014, 00:47:46 ---Låter superbra (i mina lurar också, och de är helt ok) Snygga stämmor, schyst lir och låt. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe för lyss o tyck :D
Återigen det är en otrolig skillnad med Pro-lurar - jag hade inte riktigt trott det faktiskt
Vore kul att höra om någon kan dra en repa i studiemonitorerna och berätta vad som händer där?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida