Om man så har varit borta i tio år..så skriver alla vänliga själar ändå.Ni är bara bäst boys,jag skall lyssna lite på er också idag men först svara här

Staffan:
Stort tack Staffan.Basen,min warvick körd genom en ny manick innan ljudkortet.På mina tio sista alster så har jag brottats med basljudet.Muffligt och oidentifierat.Svår rattat, i princip omöjligt.Tonen saknade brillians och skärpa.
Denna löste problemet: http://www.emusic.se/product/23228/Eden-WTDI
Ljudkortet kanske bidrog med en liten bit också: http://www.emusic.se/product/25669/Steinberg-UR44
Trummorna är eazy drummer blueskitet/Levin.Sedan har jag hittat en ny leksak - Supercharger..NI:s kompressor.
Gratis och franko för nån månad sedan(tror det var Eddi som tipsade om den),vet inte om det erbjudandet finns kvar dock..
Helt klart en point på pukorna.Jag byter lite karaktär på sången och pukorna dundrar på..Jag skall kika på det,stort tack.Maxb:
Tack Max.Josse,min gamla vapendragare/kompis från livetiden spelar alla gitarrer.Jag spelar det andra,förutom några miditrumloopar som jag modifierat på keys.Jo det kommer mer från oss vad det lider..
Macke:
Thanx man..
Marsall:
Tack så mycket.Ja jag var inne på blås och körer men mera rättvist att hålla det bluesigt då basgången har lite av Wilson P:s gamla dänga helt klart.Inget jag tänkte på då jag totade ihop embryot dock..
Eddi:
Got ya Eddi

det är inte vintage,det är bluesexp. och trumsettet Levin..Kul att du gillar den,det värmer.
Ja jag satt ett par timmar med mixen,kul att du tycker det funkar.En bra ren ton/signal in är mer än 90% av mixeriet.Sedan så effekterar man och panorerar lite.En snutt eq på det och voilá.
Texten ja,lite metaforer och lite reflekterande över törst,beasts och allsköns elände som följer i alkoholismens fotspår - vilket barn ofast får med sig genom livet i form av drömmar..Oftast så skriver man inte vad låttexter egentligen handlar om(om man inte är poet)men jag tyckte det lite kryptiska behövde en vidare förklaring.Bäst är den egna tolkningen för lyssnaren.Men jag tänkte att ni kanske skulle tänka - nu har drevet gått för HM - Vilket således inte är fallet

Både ljudkort och den lilla basmanicken jag köpte var perfa..Kolla i tråden nya prylar så ser du vad det är eller i mitt svar till Tokai/Staffan här i tråden.Stort tack Eddi,shit det blev en avhandling det här.
Johan:
Hola suomi eller olka hyvvä eller hur det nu stavas där på andra sidan östersjön..Jag skall lyssna på dina låtar,kul att se dig här igen Johan.
Komp gurorna,de var lite renare innan sista putsen..Mera dist,ja då måste jag checka lite med Josse.Jag tycker det är helfräckt med "halvrena" kompguror och ett riktigt taggtrådssound på solot..Men kanske liite till då,vi kollar.Orgeln,jag kör den via Halion sonic(Cubase),och alla orgel ljuden låter skumt där.Förutom kyrkorglarna,men det hade nog inte passat här

Höll ned volymen för att få det där morrandet/tuggandet i botten,de låter inte bra om man drar på.Jag skall kika runt lite efter en läcker hammond plugg..
Rösten..Ja jag håller mig från rökningen,fem år snart och det gjorde susen.Whsikeyn däremot kan jag inte hålla mig från - Whsikeyn

vilket roligt stavfel.Kul att du gillade den Johan,det värmer gott.
Per:
Du är en klippa på engelska Per,och korrigeringar uppskattas.Många år sedan denne åldrade herre satt på skolbänken..Komvux 1888 typ..Skall fixa stavfelet,kul att du gillar låten och texten,det värmer gott.
Max:
Per är grym på engelska språket,perfekt för oss alla

####################################
Till alla vänliga själar:
Stort tack för kommentarerna från Josse och mig,det värmer gott här i norr.Våren har gjort tidig entré men idag har det snöat en decimeter - så nu blev det vinter igen..hå hå ja ja..
Mike