Forum > Demolåtar
MaxB - Strövtåg - ny sång, dobro, kör och trummor - 2014-03-24
MaxB:
Det blev visst en dublett...
MaxB:
Vilken härlig inspiration ni kommer med. Jag ser ett scenario framför mig, där jag sitter i ring med mi själv och spelar ett antal instrument, i lyssnarens vardagsrum (eller kanske i min studio för att underlätta) och spelar gitarrer dobro banjo kanske dragpspel och... stämmor på fioler. Samtidigt är jag sångaren o de som spelar med o körar. Det innebär att även en video ska skapas. Men först social samvaro.
MaxB:
Påbörjat med två nya akustiska (stål och nylon med olika fingerpicking) och försöker hitta ackord och göra en ackordsanalys på banjon (G#m F#m och C#m är nya för mig). Upptäcker också att jag inte övat nånting på banjon sen i somras/höstas. Undrar hur det kommer gå med fiolen... ? :o
bjurte:
Onödigt vetande kanske, men bara för att du ska veta varför jag 'nobbar' denna !
Jag tänker inte lyssna på din 'Cover' av den enkla anledningen att den spelades allra sist på min Brors begravning härom veckan
och det var minst sagt en känslomässig urladdning och jag orkar bara inte lyssna på den.. :(
MaxB:
--- Citat från: bjurte skrivet 23.03.2014, 12:49:45 ---Onödigt vetande kanske, men bara för att du ska veta varför jag 'nobbar' denna !
Jag tänker inte lyssna på din 'Cover' av den enkla anledningen att den spelades allra sist på min Brors begravning härom veckan
och det var minst sagt en känslomässig urladdning och jag orkar bara inte lyssna på den.. :(
--- Slut citat ---
Mina sympatier Bjurte!
Finns ingen anledning att lyssna på den då.
Jag däremot vaknar väldigt sent med att upptäcka nya vackra melodier och det är först nu jag inser att det här är en väldigt fin tonsättning av en gammal text och nu vill jag också göra den.
Lyssning på egen risk ni andra. Har testat banjon, felan och cajon - varning är alltså utfärdad!
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Strovtag_cover_20130322.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida