Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - En enkel melodi

(1/4) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: En enkel melodi
ARTIST/MEDVERKAN/KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE: Jazz/Bossa
LÅTLÄNGD: 2:39
INSPELNINGSÅR: 2014
FORMAT: mp3

En väldigt enkel låt vad gäller toner och harmonier, men jag får”igenkänningsnoja”. Har testad några appar som inte känner igen melodin (framför allt i början och slutet) har även låtit en kompis lyssna som inte heller hittar nåt. Så plagiat kan det väl knappast vara, men ibland låter den lite ”bekant”? Nåja, jag släpper den så får vi se.  :) Som ni märker återvänder jag raskt till jazzfåran, där jag tror jag gör mig lite bättre.  :unsure:
/Roffe H

MaxB:
Gott spel!

Tokai:
Snabbt tillbaka från popförsöket till mer hemmastadda miljöer, men jag tror fortfarande på att 60-talets musik för dig fortfarande har en och annan hemlighet i gömmorna och With a little help from our friends, eller vad tror du?
Finns tusentals melodier som har samma harmonier som den här låten. Svårigheten är att få till en sk evergreen, nåt som står ut och blir oförglömligt.
Men detta funkar så länge.

Eddi:
Jag delar din igenkänningsnoja den här har jag hört 100-tals ggr förut. Det handlar nog om att den följer en harmonisering som är utmärkande för den här typen av låtar. Om du lägger en sång till den så blir det en helt egen låt skulle jag tro. Bra spelat men inte så speciellt utan snarare en mall för stilen. Nä exprimentera mera tycker jag poppa och sjung då blir det skojigare tycker jag.

Hellfog:
Det här var jätte bra, den här skulle du ha haft med i Jazz  festivalen. Gillar att den är instrumental, sång bara förstör allt ofta. Betyder inte att jag inte gillar låtar med sång, men det finns ett tillfälle för allt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion