Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - As we passed the traffic lights (klar)

<< < (2/6) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.03.2014, 09:34:01 ---Hej Peter,long time no seen..
Men bättre sent än aldrig :)
Denna då,ja här har du fått till det.Finurliga ackords krumbukter.Jag har länge velat skriva detta - jag är förundrad över hur du hittar ton( i sången) mellan de olika ackorden.Super snyggt och svårt..Det är därför jag sjunger blues.
Beatles har aldrig gått hem hos mig.Däremot på mina äldre bröder så jag har fått min släng också av skalbagge sleven  :)
En liiten petitess i sammanhanget,ligger inte sången en aning för högt i volym..? Samt slutet kan du väl kolla lite på.Jag tyckte låten slutade lite för abrupt.
I övrigt top notch i mix och framförande,och jag får väl erkänna då - en bra låt  :)
Mike

--- Slut citat ---
Ja, kul att du är tillbaka med nya låtar! Apropå det här med att "hitta ton i sången mellan de olika ackorden":
Det är inte så märkvärdigt. Jag sitter med gitarren och prövar fram ackordsföljder och en passande melodi.
Ibland märker jag att melodin inte funkar vid inspelningstillfället och då är det bara att pröva fram en ny.
Däremot är det sällan jag ändrar ackordsföljden när jag märker att sången inte funkar, eftersom man då
oftast spelat in större delen av kompet....Men kommer man ingen vart med sången är det ju förstås bara att börja om.
Beatles är otvivelaktigt dom som påverkat mig mest i musikskapandet, även om det är många andra, som
t.ex Paul Simon, Joni Mitchell, Cat Stevens, James Taylor, CSN&Y, Ola Magnell, Dylan....m.fl.  :)
När jag lyssnar nu känns det som att sången är lite hög i verserna, men inte i refränger och stick väl..?
Du har rätt vad gäller slutet, det är lite för abrupt! Ska försöka fixa till det!
Roligt att du gillar mix och framförande och även (trots Beatles) gillar låten!  :)
Tack för dina tankar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2014, 10:31:20 ---Verkligen "beatlesvibbar" och jag gillar det (stor fan av The Beatles). Har ofta sagt att dina poplåter är så välljudande och harmoni- rika, så jag kan bara hålla med föregående skrivningar. Snygg sång och fina stämmor. Kalasbra!  :wub:

--- Slut citat ---
Jaså, du är Beatles-fan du också? Trodde du var mer inne på jazz-stuket!
Men man kan förstås gilla bådadera, vilket jag själv gör!  :)
Jättekul att du gillar! Tack för din feedback!
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 21.03.2014, 10:46:45 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2014, 10:31:20 ---Verkligen "beatlesvibbar" och jag gillar det (stor fan av The Beatles). Har ofta sagt att dina poplåter är så välljudande och harmoni- rika, så jag kan bara hålla med föregående skrivningar. Snygg sång och fina stämmor. Kalasbra!  :wub:

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---

Både och så att säga, åsså lite blues! (som raderade ut steget emellan)  :D
/Roffe H ...blandmissbrukare!

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2014, 10:49:30 ---
--- Citat från: Asti skrivet 21.03.2014, 10:46:45 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---

Både och så att säga, åsså lite blues! (som raderade ut steget emellan)  :D
/Roffe H ...blandmissbrukare!

--- Slut citat ---
Visst ja, bluesen får vi inte glömma!  ;)

MaxB:
Skönt att lyssna på! Det är inte bara Beatles som associerar utan även Bowie.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion