Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - As we passed the traffic lights (klar)

<< < (4/6) > >>

palm:
Detta lyssnar jag gärna på....

Du har ditt eget sound - vet inte om det bara är rösten men det låter som det skall göra. SNYGGT och välspelat. Det finns en blandning av gammalt och nytt (för mig i alla fall). Harmonierna och känslan blir den äldre och soundet det moderna. Detta har du gjort (som vanligt) mkt mkt bra.

Kanon!

/Palm

Ps. Såna här experiment gillar jag :-)Ds

Asti:
pxm - Jättekul att du gillar låten, men någon "KR-klassiker" lär den knappast bli!
palm - Gläder mig att du finner det snyggt och välspelat!  :)
          Trodde nog inte att soundet var speciellt modernt, men det är ju bra i så fall!

Tack för er feedback!
/Asti

Dividend:
Det är en fin text och det låter lite annorlunda än vanligt. (Eller gör det det, man hör att det är Asti och cpg ju, men känns som nåt nytt)

Ackordsföljden är väl i och för sig använd ett antal gånger tidigare :) Men vad gör det.

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.03.2014, 22:01:04 ---Det är en fin text och det låter lite annorlunda än vanligt. (Eller gör det det, man hör att det är Asti och cpg ju, men känns som nåt nytt)

Ackordsföljden är väl i och för sig använd ett antal gånger tidigare :) Men vad gör det.

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar texten, även om det inte är så mycket att analysera djupare...
Jag använder lite andra gitarrljud nu än vad jag gjorde förr på den här typen av låtar,
annars är det nog inte så mycket nytt. Har iofs inget elpiano här utan vanligt piano...
Ackordsföljderna finns väl delar av i andra låtar, men kanske inte i den här kombinationen..?  :)
Tack för din kommentar!
/Asti

bjurte:
Oj-oj-oj !!
Nu har jag varit lite för frånvarande ett par veckor och då slår genast 'slyngeln' (CPG) till med ett av sina bästa alster.
Skitbra/Brakskit en blandning av en tidig Bowie och Beatles.. bra arr och till o med trumellummandet får VG..

Major Tom /T.f Valross tämjare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion