Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - As we passed the traffic lights (klar)

<< < (3/6) > >>

Tokai:
Snygg 60-tals låt, pastich kanske man kan säga?  Skulle nästan vilja kalla dig en poptjuv, fast jag tror det mesta är omedveten, känner t.ex igen David Bowie: Space Oddity, vid 22-30, och The Hollies: Bus stop, vid 60-65. En del annat låter också bekant men kan inte riktigt placera det, dock inte the Beatles, kanske sången i såfall. Ursäkta om jag är en popnörd, men kan inte låta bli. Tycker det här helt klart står på egna ben, och verkar gjort med en sådan självklarhet!

Marsall:
Skön Asti dänga..Många assosiationer ...till Beatles i inläggen ovan.. Men mitt tips då är !Vadå! joo!!! fetta till guran o gör en rivigare version dista till den som din förr förra låt ..kan bli coolt med samma cola sång till som nu förståss  ... Rock on"

Asti:
MaxB - Jaså, du hittar Bowie i det här... :unsure:
           Roligt att du tycker det är skönt att lyssna på!
Tokai - Ja, det kanske är en pastisch...? Har absolut inte snott något medvetet.
           Men du har säkert rätt om likheterna. Känner själv att jag upprepar mig
           mer och mer och har svårt att hitta nya, fräscha idéer...
Marsall - Tror inte det gitarrsoundet passar här faktiskt...

Tack för era kommentarer!
/Asti

Asti:
Har sänkt sången lite i verserna, höjt basen något, lagt lite reverb på kompgitarren,
samt gjort slutet mindre avhugget. Får nog anse den klar nu...

pxm:
Den låter färdig nu....Denna är verkligt bra, episk och jag lyssnar gärna på denna..
En KR-klassiker kanhända ????  :wub:
En låt som den här glömmer man inte i första taget...

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion