1.Snygga harmonier. Lite vemodigt nästan svensk folkmusik. Underlig avslutning och saknade lite mer utbroderingar den slutade väldigt abrupt också.
2.Låter lite syntigt om blåset i början. Hängde inte med på rytmförändringarna heller. Men det var kul att lyssna på. Jag fick associationerna till något slags signaturmelodi till en sjuttiotals Scifiserie. Lite för osynkat för min smak. Även här ett lite abrupt slut
3.Snygga gitarrfigurer. Lät mer som blues än jazz i mina öron fast det är ibland svårt att skilja ut dem från varandra. Gillade harmonierna. Lite enformiga trummor. Gitarrsolot lyfte det hela.
4.Intressant. Lite jobbigt när det är sådär helt disharmoniskt i vissa stycken. Jag har svårt med det där kärva tonspråket. Men jag gillar ansatsen och sången gör ju att det håller ihop. Jag tycker att det känns kul när jag får utmana mitt tonspråk fast det kan bli lite jobbigt =) Låter som ett late-night-jam
5.Lite boogie är ju aldrig fel. Snygga harmonier och snyggt spelat. Trumljuden är lite mesiga.
6.Roligt arrangemang, snyggt gjord men det faller lite på midiljuden som låter som band in a box ungefär.
7.Lite modernare och även här är det Science fiction som blir associationen. Jag gillar idén men det skulle gjort sig med lite sång tycker jag. Lite enformigt blir det efter en stund
8.Hade faktiskt höga förväntningar på Wernborg eftersom jag har hört hans jazziga låtar förr. Klart bäst gitarrer hittills. Snyggt arrangemang Bra sång. Lät lite som David Bowie i rösten ibland.
9.Gillar denna mycket bättre än den andra. Jag hade hoppats lite på Yellowjacketsstuket. Detta låter lite på gränsen till rock men harmonierna gör att det känns jazz. Jättesnyggt med Rapsången. Full pott här.
10.Snyggt med lite lofi feeling. Bra sjunget av marre.
11.Lite rörigt men coolt. Låter också som sjuttiotal i replokalen. Snygg flöjt. Fick lite zappavibbar av gitarrerna. Jag gillar det.
14. Snyggt med riktig saxofon Musikaliskt och bra, men om igen lite enformigt.
Poäng
Nr 9 8 poäng
NR 11 6 poäng
Nr 14 4 poäng (för riktigt blås)
Nr 4 2 poäng
Det kändes lite snålt att bara dela ut fyra poänger med så många låtar att välja mellan.
Bra jobbat allihopa