Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Nasty plan
Mein:
Najs! Jag får (ja, jag kan gilla Country:)) lite Countryvibbar i början. Jag skulle nog ha labbat lite med slide men det är nog högst personligt där.
Det jag kan komma på att vilja dra i lite är att trummorna är på tok för snälla. Mer tjong! :)
Sen är det den delen kring 60 (är det sekunder som visas i den gröna raden på spelaren?) så känns det som melodi- och kompgitarr krockar lite. Slåss om samma ton på samma utrymme.
Men mycket bra idé! Gillar't!
/Mein
spacetrucker:
Jo, trummorna är på tok för snälla :(
// Space
Gurano:
--- Citat från: Mein skrivet 20.03.2014, 08:33:31 ---Najs! Jag får (ja, jag kan gilla Country:)) lite Countryvibbar i början. Jag skulle nog ha labbat lite med slide men det är nog högst personligt där.
Det jag kan komma på att vilja dra i lite är att trummorna är på tok för snälla. Mer tjong! :)
Sen är det den delen kring 60 (är det sekunder som visas i den gröna raden på spelaren?) så känns det som melodi- och kompgitarr krockar lite. Slåss om samma ton på samma utrymme.
Men mycket bra idé! Gillar't!
/Mein
--- Slut citat ---
Tackar
Jag har en slide men är värdelös att spela med den så det får nog vara. Ska fundera på trumman
--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.03.2014, 08:38:39 ---Jo, trummorna är på tok för snälla :(
// Space
--- Slut citat ---
OK Ska fundera på trumman
/Gurano
mahan:
Tjou Mr G!
Bra flum på gång, saknar bara sång!
Det rimma väl bra det.
Sa ju i nåt skede att jag inte kommer att kommentera din kompressor användning så jag kommer inte att säga att du borde sänka på basvolymen för den äter nu upp allt det restiga. Jag ska heller inte säga att kompguran på slutrakan åxå borde sänkas pga av samma orsaker. Och till slut lovar jag att jag inte ska påminna dig om att detta beror på alltför uppvridna kompressorer. Så om jag lovar nåt så håller det, eller hur :lol:
Näemen de e bara att köra vidare, snygga riff och bra gurasound!
Hoppas nån hakar på med sång,
då bättrar allt med en gång
h. johan
Gurano:
--- Citat från: mahan skrivet 20.03.2014, 22:46:46 ---Tjou Mr G!
Bra flum på gång, saknar bara sång!
Det rimma väl bra det.
Sa ju i nåt skede att jag inte kommer att kommentera din kompressor användning så jag kommer inte att säga att du borde sänka på basvolymen för den äter nu upp allt det restiga. Jag ska heller inte säga att kompguran på slutrakan åxå borde sänkas pga av samma orsaker. Och till slut lovar jag att jag inte ska påminna dig om att detta beror på alltför uppvridna kompressorer. Så om jag lovar nåt så håller det, eller hur :lol:
Näemen de e bara att köra vidare, snygga riff och bra gurasound!
Hoppas nån hakar på med sång,
då bättrar allt med en gång
h. johan
--- Slut citat ---
Ja du är bra på att inte kommentera :D ;)
Vi får se om det blir någon sång på detta. Ska lätta lite på kompressen, men jag tror helt klart att du å jag har helt olika referenser när vi både lyssnar på och gör musik - så e de nog.
Tack för komment
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida