Forum > Demolåtar
Marsall & Eddi - ge mig din kärlek ( Eddi på synt) Klar!!
Tokai:
Basen faller bort i refrängen, kanske lite mer bas till basen?
Ackordbytet till refrängen är helt i min stil!
Tycker när du sjunger "skör tråd" låter lite konstigt, håll ut på "skör" istället.
Nä ingen synth tycker jag - detta är en gitarrlåt.
Vet inte varför du dubbar sången i versen, men i reffen funkar det bra.
Visst är det pop i tidiga The Kinks anda. Ruffigt men ändå melodiöst. Gillar skarp!
Marsall:
--- Citat från: Gurano skrivet 15.03.2014, 17:31:47 ---Schysst gung och gott guraljud.
Sångljudet är lite burkigt i min lyssning - om du tycker som jag går det säkert EQ rätt
Guran verkar ha lite svag digitaldist vid ca 119-126.
/G
--- Slut citat ---
Tack gurano för gung o guraljud :D
Skall checka eQ på sångljudet bra där!...hmm vid 119-126 e d väl ingen gura :unsure:... digitaldist?
--- Citat från: Tokai skrivet 15.03.2014, 17:48:11 ---Basen faller bort i refrängen, kanske lite mer bas till basen?
Ackordbytet till refrängen är helt i min stil!
Tycker när du sjunger "skör tråd" låter lite konstigt, håll ut på "skör" istället.
Nä ingen synth tycker jag - detta är en gitarrlåt.
Vet inte varför du dubbar sången i versen, men i reffen funkar det bra.
Visst är det pop i tidiga The Kinks anda. Ruffigt men ändå melodiöst. Gillar skarp!
--- Slut citat ---
tack Tokai för gillande och tyck :D
skall checka basbas o det har blivit en vana att brassa sången dubbel bara det går av bara farten lixom :D Den Skör tråd blir nog så där skör ändå..Men tack för sångtips variant iaf :)..
Jag har ju blivit syntfrälst kan inte hålla mig borta från en ..eddi e på G ..Som sagt funkar nog med en på versen iaf.. ..hoppas jag ? ..
Edit: Hur får man såna där grönpluttsinlägg av låtarna som många har..Man kan ju ha många låtvarianter lixom då..? Vore skoj att kunna lägga in nån gång ...
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 15.03.2014, 18:14:44 ---Tack gurano för gung o guraljud :D
Skall checka eQ på sångljudet bra där!...hmm vid 119-126 e d väl ingen gura :unsure:... digitaldist?
--- Slut citat ---
Jo det är det väl ... annars hör jag riktigt dåligt :D
/G
Marsall:
Det var ett annat räknevärk i min lyssning på hårddisken Du hade alldeles rätt!! :lol:.. Digitaldist.? Skall det va mera dist ?
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 15.03.2014, 18:21:49 ---Det var ett annat räknevärk i min lyssning på hårddisken Du hade alldeles rätt!! :lol:.. Digitaldist.? Skall det va mera dist ?
--- Slut citat ---
Njae digitaldist är oönskad dist
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida