Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Perowitch - Center of the universe

<< < (7/8) > >>

Freddy:
En av de bättre från dig i mitt tycke. Bra låt. Gillar refrängen som jag tycker är riktigt bra, melodierna och sången på refrängen är helt rätt.

Mixen är lite bumlig, behöver skäras lite med EQ på denna. Speciellt gitarrer och bas. Det krockar lite och grötar.
Sen är jag inte jätteförtjust i hihaten, som låter lite urgröpt och onaturlig, låter lite som ni kört en överdriven exciter på den?
Trummorna är lite otajta från och till med, behöver justera vissa hihat-slag t.ex. Sen tycker jag även dubbelslagen på hihaten på refrängen är lite fjompiga, bättre att skippa dom i min mening.

Lite korrigeringar så är den hemma, men det behövs lite mer jobb för låten är bra.

Eddi:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 19.03.2014, 18:19:43 ---Så bra det här blivit då :rolleyes:

Din röst sitter som spiken här, speciellt på reffarna, får lite Emu-vibbar ibland..fast eget är det här såklart, svinbra ju, gillar stuket!

Well done folks!

/Marre

--- Slut citat ---
Tack Marre för lyss och tyck :D

--- Citat från: Freddy skrivet 20.03.2014, 19:28:57 ---En av de bättre från dig i mitt tycke. Bra låt. Gillar refrängen som jag tycker är riktigt bra, melodierna och sången på refrängen är helt rätt.

Mixen är lite bumlig, behöver skäras lite med EQ på denna. Speciellt gitarrer och bas. Det krockar lite och grötar.
Sen är jag inte jätteförtjust i hihaten, som låter lite urgröpt och onaturlig, låter lite som ni kört en överdriven exciter på den?
Trummorna är lite otajta från och till med, behöver justera vissa hihat-slag t.ex. Sen tycker jag även dubbelslagen på hihaten på refrängen är lite fjompiga, bättre att skippa dom i min mening.

Lite korrigeringar så är den hemma, men det behövs lite mer jobb för låten är bra.

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentar Freddy, nytt för mig att bas och gura krockar - bra tips ska kolla det, annars tar ju drumsen över ganska mycket av de lägre frekvenserna, hihat-funderingarna får jag ta vidare med Perre inget som jag retat mig på dock - därför jättebra med synpunkter från en som gör liknande musik eller ja åt det här hållet i alla fall. Kul att du gillar låten :D

mahan:
Tjou E&P!
Denna låten e ju fantastico! Skrovlig och kantig, överkomprimerad, knastrande och fräsig.... trots detta låter hela paketet nästan färdigt. Körde en provmastring för att lite jämna ut "taggarna" men tyckte att originalet låter bättre i sin "råa" form. Mycket charmigt arr och sången sitter just så snyggt som den ska sitta i en låt som denna. :)

Det var allt från Kyrkslätt denna gång, bra jobbat!

h.    johan

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 20.03.2014, 22:23:58 ---Tjou E&P!
Denna låten e ju fantastico! Skrovlig och kantig, överkomprimerad, knastrande och fräsig.... trots detta låter hela paketet nästan färdigt. Körde en provmastring för att lite jämna ut "taggarna" men tyckte att originalet låter bättre i sin "råa" form. Mycket charmigt arr och sången sitter just så snyggt som den ska sitta i en låt som denna. :)

Det var allt från Kyrkslätt denna gång, bra jobbat!

h.    johan

--- Slut citat ---
Härligt att höra Johan - jo Perre och jag har nog kommit fram till att den duger som den är. Börjar vi pilla så kommer vi aldrig i mål. Så denna är på väg till Färdiga.

Eddi:
Tack för alla lyssningar och kommentarer - nu blev det bestämt att vi flyttar över den till färdiga - visst lite överkomprimerad är den nog men va f*n vi gillar den som den är :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion