Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Perowitch - Center of the universe
Eddi:
Tack
Bjurte
MaxB
Plinka
Roffe H
Marsall
Marre
Asti
Tokai
och
Hogge
För glada tillrop och tips, jag har följt en del - känner att jag har kvar mycket med trummorna fast ingen har ju kommenterat dom så...?
Nåväl nu har jag sjungit in en vers/refräng och tänkte att den här låten behövde lite överstyrd sång men nja nu vet jag inte längre - ska det vara mer DM eller Bono eller Sting eller nåt? Eller viska fram sången kanske. Den här gången är det drygt 2 minuter och ja eftersom jag tänkte skriva en ny vers/refräng och lägga till så är det ju ungefär hela låten - hade inte tänkt några bryggor eller liknande men kanske jag tänker fel där..?
Jag tar tacksamt emot kommentarer - känner mig lite vilsen med den här typen av låtar vad det nu är för något :wacko:
palm:
Hej!
Detta är en riktigt snygg intro mello....och mellanspels mello. Det jag saknar i dessa delar är någon typ av (för mig blir det punkgitarr) men egentligen fel uttryck....men en slamrande gitarr som slår på många strängar och åttondelar ....inte så dovt ljud utan med mer klarhet. Vet inte om du förstår hur jag menar - hör något i hövvet i alla fall (nej det är inte andra röster :-)
Frågan är om inte denna hook - borde bli besjungen efter INTRO som någon typ refr *fundering*
På verserna hade jag dragit ner på allt runtomkring ännu mer....snyggt suggestiv sång med någon återhållsam pad. Kul rörelse du gör med basen andra rundan.....den spelar lite ibland....det skapade luft....och nästar runda spelar den mer. Det gjorde sig bra tycker jag!
/Palm
pxm:
Det är en bra låt och det hörs att du lagt ned jobb på den....
Låten har en cool atmosfär liksom... :)
mvh
Marsall:
Tycker sång o slinga på versen e klockren.. Går det att fixa att synthkompet inte låter ackord lixom under sången.. Mera glidtonssynth o :wacko:.. Sen pang med synthslingan och nån skön reffesång o varför inte trycka dit en tunggura som lirar med synthen ?.. Låter nu lite sisters of Mercy" riktigt Gottmos B)
Eddi:
--- Citat från: palm skrivet 13.03.2014, 20:03:31 ---Hej!
Detta är en riktigt snygg intro mello....och mellanspels mello. Det jag saknar i dessa delar är någon typ av (för mig blir det punkgitarr) men egentligen fel uttryck....men en slamrande gitarr som slår på många strängar och åttondelar ....inte så dovt ljud utan med mer klarhet. Vet inte om du förstår hur jag menar - hör något i hövvet i alla fall (nej det är inte andra röster :-)
Frågan är om inte denna hook - borde bli besjungen efter INTRO som någon typ refr *fundering*
På verserna hade jag dragit ner på allt runtomkring ännu mer....snyggt suggestiv sång med någon återhållsam pad. Kul rörelse du gör med basen andra rundan.....den spelar lite ibland....det skapade luft....och nästar runda spelar den mer. Det gjorde sig bra tycker jag!
/Palm
--- Slut citat ---
Ok jag tror jag förstår vad du menar med guran, och kanske ska refränghooken få några ord i alla fall - bra tänk tack för tyck Palm :D
--- Citat från: pxm skrivet 13.03.2014, 21:21:12 ---Det är en bra låt och det hörs att du lagt ned jobb på den....
Låten har en cool atmosfär liksom... :)
mvh
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Pixel men jag har inte lagt ner en massa jobb på den den liksom mera sipprade ut färdig på något sätt och det är väl de som blir bäst kanske. Faktum är att texten skrev jag 2 dagar innan strax innan sängdax på 10 minuter sedan ramlade synthooken ner två dagar senare och när den var satt funderade jag på en text och kom ihåg att jag har ju en som ligger o skräpar här.Tack för tyck PXM :D
--- Citat från: Marsall skrivet 14.03.2014, 09:55:33 ---Tycker sång o slinga på versen e klockren.. Går det att fixa att synthkompet inte låter ackord lixom under sången.. Mera glidtonssynth o :wacko:.. Sen pang med synthslingan och nån skön reffesång o varför inte trycka dit en tunggura som lirar med synthen ?.. Låter nu lite sisters of Mercy" riktigt Gottmos B)
--- Slut citat ---
Systrarna hade jag ingen koll på men lyssnat på tuben och kan höra lite likheter - kul. En mer glidande synth? Tja kanske, nåt som sjungs på reffen - tror det faktiskt. Tack för lyss o tyck Marsall :D
Det kommer att hända lite med denna under kvällen vill jag utlova - bara för att pressa mig själv lite - och det kommer att bli j*kligt bra :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida