Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 08.03.2014, 18:26:19 ---Tjhou Maxen!
En väldigt melankolisk och sorglig låt där det kanske blir lite delade känslor då texten går kraftigt i moll och kompet kör i dur.
Fin låtidé, låt den gro vidare, och slutarret reggae... hmmm.... kanske hellre lite mastodont gurakomp, feta trummor och två verser med det snyggaste i gura soolo du kan ge oss! :)
Slänger ett PM om en stund....
h. johan
--- Slut citat ---
Borde inte bli reggae men man vet aldrig... Har gjort en låt tidigare "Förgänglighet" som har ett liknande sound som denna. Där inleds texten med: "Hej hopp min gamle vän" och även den handlar om att skiljas, kanske på grund av att döden tar vid, är en oundviklig ledsagare, redan i livet.
https://myspace.com/shivaselectronics1/music/song/forganglighet-15151750-14952935
Nu har jag arbetat därute runt stallet tills mörkret tog över. Har lyssnat några gånger i lurar där ute och hör att ackordet H på några ställen innan refrängen egentligen ska tillbaka till E innan refrängen. Det kommer jag ändra på. Och väntan innan första refrängen är lång och väntan innan andra refrängen är snabb. Ska det va så?
Och sången på slutet ska troligen ersättas av en distad slidegitarr med wah-wah. B)
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.03.2014, 20:06:27 ---
--- Citat från: mahan skrivet 08.03.2014, 18:26:19 ---Tjhou Maxen!
En väldigt melankolisk och sorglig låt där det kanske blir lite delade känslor då texten går kraftigt i moll och kompet kör i dur.
Fin låtidé, låt den gro vidare, och slutarret reggae... hmmm.... kanske hellre lite mastodont gurakomp, feta trummor och två verser med det snyggaste i gura soolo du kan ge oss! :)
Slänger ett PM om en stund....
h. johan
--- Slut citat ---
Borde inte bli reggae men man vet aldrig... Har gjort en låt tidigare som har samma sound som denna. Där texten inleddes med: "Hej hopp min gamle vän" och även den handlar om att skiljas, kanske på grund av att döden tar vid, är en oundviklig ledsagare, redan i livet.
Nu har jag arbetat därute runt stallet tills mörkret tog över. Har lyssnat några gånger i lurar där ute och hör att ackordet H på några ställen innan refrängen egentligen ska tillbaka till E innan refrängen. Det kommer jag ändra på. Och väntan innan första refrängen är lång och väntan innan andra refrängen är snabb. Ska det va så?
Och sången på slutet ska troligen ersättas av en distad slidegitarr med wah-wah. B)
--- Slut citat ---
You have PM :)
MaxB:
Tack Mahan!
Ska ta i beaktan även om jag själv känner jag är på spåret, med den här formen.
tigersoul:
Det är ju en riktig sista dansen-låt detta med tydliga dansbandsinfluenser men när man lyssnar på texten så tror jag så också ska vara, så varför inte? Jag gillar inte alls genren men om det är Max som är orkester lyssnar jag gärna ;)
MacTS:
Sliskig men bra låt ;)
Tycker den är värd ett genomtänkt arr. Kanske en elgitarr som spelar lite fina licks och varför inte en orgel? Och upp med trummorna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida