Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5

<< < (7/11) > >>

palm:
Nu har jag lyssnat lite bättre...

Tycker det är klart dansband. Baskaggen är nog lite för tung och markant i mellan åt för changera. Men det är inget som egentligen stör mig.
Nu över till det lite jobbigare - jag tror (bara tror) att denna hade gjort sig aningens snabbare (nu blev jag jobbig) och har dessutom kanske helt fel. Testa med gitarr och känn, mitt råd.

Blev allt för mig idag

/Palm

MaxB:
pxm - tack! Du missade att kommentera skräpljudet som är med i den versionen du lyssnade på. Det finns något ljud där som skulle kunna vara från handen som flyttar mellan barré-ackord men det är inte därifrån ljuden kommer utan från annat, måhända oväntat håll. Är det nån som orkar lyssna på tolkningen där jag sjunger med en ren röst, som även kan säga var missljuden kommer ifrån?  :rolleyes:

Roffe H - tack. Munspelet är där men ska spelas om och uppvägas av ett dragspel på andra sidan, tänker jag. Och kanske i refrängen eller så ska även en hammondorgel komma in.

--- Citat från: palm skrivet 13.03.2014, 19:52:44 ---Tycker det är klart dansband. Baskaggen är nog lite för tung och markant i mellan åt för changera. Men det är inget som egentligen stör mig.
Nu över till det lite jobbigare - jag tror (bara tror) att denna hade gjort sig aningens snabbare (nu blev jag jobbig) och har dessutom kanske helt fel. Testa med gitarr och känn, mitt råd.

--- Slut citat ---

Jag lyssnar på ditt råd men ändrar inte min långsamma version. Däremot är Mahan för go! Han har gjort en version som också går i 120 bpm men som det är mer driv i.
Jag har provat att sjunga med hesare röst på den men är inte säker på att jag hittar en passande melodi i alla svängar. Oavsett om jag klarar den uppgiften eller ej, tycker jag hans version är en mycket bra kandidat på hur den här låten "ska låta". Tack Mahan. Lägg gärna egna körer på den versionen om du vill.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DetArDagAttTaFarval_TheMahanWay.mp3[/mp3]

pxm:
Det här är en bra version, litet tuffare...Vet inte vilken av versionerna jag gillar bäst.....
Båda är bra, fast den första har klart mer dansbandsstuk.... :)
Bra jobbat, MaxB !!!

mvh

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 13.03.2014, 22:56:28 ---Det här är en bra version, litet tuffare...Vet inte vilken av versionerna jag gillar bäst.....
Båda är bra, fast den första har klart mer dansbandsstuk.... :)
Bra jobbat, MaxB !!!

mvh

--- Slut citat ---

Mahans musikbakgrund var kul att få. Det  gick fort då jag ville lägga sången i Mahans backtrack så min sång blev bara sådär. Men den var kul att testa.

Dividend:
MaxB, jag har inget emot dig som person men jag klarar inte av att lyssna på det här, inte nån av versionerna.

Jag tror inte du vill veta varför, så skriver inget mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion