Kontrollrummet

Tja igen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Nej det funkade bara på studio. Hmm

« Senast ändrad: 27.06.2014, 00:09:58 by Burnin_Sven »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vad funkade bara där ?
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tja vaddå?
Tja, vad vet jag?
 :rolleyes:

Burning Sven har mycket kunnande gällande att strömma ljud och bild från studion till internet.
Inte så många av oss som har testat det så bra som han.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jo på studio och förmodligen även andra siter där man kan lägga in youtube länkar funkar det även att streama live. Det vill säga att det blir live även i själva ämnet/tråden du skapat. Youtube verkar vara något som alla kör med så att det går att streama live där nu borde väl vara intressant för en del musikfolk tycker man. Sen att folk slipper hoppa iväg utan kan kolla direkt i tråden borde ju vara ett +.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det vore ju kul om det kunde funka. Thomas får kolla kanske vad som är görbart. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

Jag har ingen aning vad som fungerar eller icke fungerar eller vad detta ens handlar/har handlat om, men en nyhet från världen är det inte i sitt nuvarane tillstånd oberoende så jag flyttar det någon anna stans.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Det går bra flytta det rätt.

Det handlar om att man sedan en tid tillbaka även kan sända live till sin youtube kanal inte bara ladda upp filmer. På studio kan man titta på sändningen i tråden på samma sätt som på en vanlig youtube länk/film. Jag trodde det skulle gå här också men det gjorde det inte.

Men en övrig musikfråga passar ju ändå sämre.

Det är tydligen fortfarande nästan provocerande på något vis med live streaming i musik kretsar? Men jag tror att tiderna ändras och vill man någonstans med sin musik så måste man tillgängliggöra sig för sin potentiella fan base på ett eller annat sätt. Det vill säga antingen så tar man skeden i vacker hand och ger sig att spela för folk eller så blir det svårt. Att streama live från konserter eller till och med hemifrån blir ju då ett ypperligt komplement kan man tycka.

Jag kollar upp tekniken och hur saker och utvecklas och rapporterar vidare till ställen som det här. Det är det jag gör men säg ifrån om inget intresse finns så spar jag tid.
« Senast ändrad: 07.03.2014, 17:07:51 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Snälla svara verkligen nu för i den här avdelningen tror jag inte det hamnade rätt. Som sagt finns inget intresse vänligen respektera och säg det då på en gång i så fall. Jag har lika ont om tid som alla andra.


Utloggad tsmalmbe

Jag har ingen passion varken för eller till för tillfället - inga fördomar eller förkärlekar heller :). Det är alltså något tekniskt som inte understöds här på forumet som du saknar?

youtube-videon fungerar ju som vanligt, men nu är det en speciell youtube-video som inte fungerar då?

Ditt första inlägg var ju "tja... det fungerar på studio men inte här" vilket lämnar en hel del öppet för mig att gissa mig fram till :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tja, första inlägget är aningen kryptiskt i sin utformning och kräver visst engagemang av betraktaren...  :rolleyes:
Inte lätt att placera...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google



Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag testade igen men det blir error av någon anledning, det blir samma på musesmuse.com

http://www.musesmuse.com/forums/index.php?showtopic=57452&pid=627482&st=0&#entry627482

Men inte på Studio

http://forum.studio.se/index.php/topic/105333-streama-live-saendning-fran-youtube-aeven-till-forumet-fungerar/

I alla fall när jag försöker titta på strömmen. En användare på musesmuse kunde tydligen se live feeden i inlägget så det kanske blir något fel bara för den som sänder ut eller något annat skumt. Men som sagt på Studio klistrar jag bara in länken och så kan jag titta direkt. Givetvis så blir det bättre kvalitet på youtube. Speciellt fullskärm imponerar mot vad jag är van vid men det blir tillräckligt bra i själva inlägget till och med i fullskärm.

Kör man till exempel en live konsert så slipper ju folk hoppa iväg utan kan stanna på forumet och titta samt chatta med varandra där om det är det man föredrar. Youtube är ju kanske lite mera intressant för musikfolk i och med att många har laddat upp sina videos där länge nu samt att det är den största plattformen i världen för video. Och nu kan man alltså även sända live dit också.

Det var det det här handlade om och jag kanske var otydlig. Ber om ursäkt i så fall men det är ett meckande och experimenterande utan like. Trots att många av dom här sidorna som tillåter livestreaming många gånger med samma program så är upplägget ändå olika för att få till det.

Det som är bra med yoube är att man kan sända i hög hastighet utan att det ska påverka i "tittaränden" .

Nåja strunt samma det är ingen som är så där jätteintresserad ändå så det kanske är lika bra att deleta tråden.

Ber om ursäkt att jag snodde lite tid och utrymme för mina experiment.

Ha det bra folks
« Senast ändrad: 08.03.2014, 15:43:37 by Burnin_Sven »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nja jag tyckte det var rätt kul med dina direktsändningar och kan du köra lite KR-material i dom så är det ju bra reklam - du får köra vilken du vill av mina låtar i alla fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nja du ska inte säga att vi inte tycker det är intressant.. Det vara bar så att ditt första inlägg var kryptiskt och inte talade om vad det handlade om ... i alla fall så missade jag det.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Man kunde göra en test med en livesändning med folks låtar/musikvideos och lite intervjuer över skype med upphovsmannen/kvinnan samtidigt. Men om det inte funkar att kolla här så kanske det inte är så intressant för då måste man iväg till youtube för att titta.

I och för sig så kan jag köra/låna folks låtar som ljud spår men då mister man ju lite poängen med livesänd video.

Nåväl jag bara testar för att se hur man kan utveckla möjligheten för folk att nå ut med sig och sin musik för jag tror inte att det räcker att lägga upp dom för lysning. Jag tror att det lätt blir så att det blir dom närmast sörjande som har något intresse överhuvudtaget. Det görs så mycket bra musik nu på alla nivåer så konkurrensen är stenhård även på semipro/ amatörnivån.

En kort fråga bara om nån har lust att svara kan ni se strömmen i inlägget här i ämnet?


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Hmm på ipaden kan jag kolla på sändningen i tråden, skumt det här.

Nåja skitsamma det går tydligen ibland det var det jag ville veta.

Over and out nu ska jag inte ta er tid längre så forum ägaren eller nån moderator kanske kan vara vänlig att radera mitt konto. Jag kommer nog ändå inte att kunna bidra med något som är till nytta här då jag håller på med helt andra saker nu för tiden.

Ha det bra alla

Göran


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Även jag tycker tekniken du tillgodogör dig är spännande och intressant även om dina sändningar inte är så spännande. Tekniken du presenterar är intressant
Jag kan se det strömmande, som är länkat i det första inlägget, direkt på plats i denna tråd på kontrollrummet!

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Även jag tycker tekniken du tillgodogör dig är spännande och intressant även om dina sändningar inte är så spännande. Tekniken du presenterar är intressant
Jag kan se det strömmande, som är länkat i det första inlägget, direkt på plats i denna tråd på kontrollrummet!


Jag kan oxå se det som sker i första tråden/trådhuvudet
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
men det som sägs i thailandsfilmen ekar svagt ganska länge fast sändningen fortsätter
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjena Göran! Wellcome back.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Ok tack för svar.
« Senast ändrad: 08.03.2014, 23:25:37 by Burnin_Sven »



Utloggad tsmalmbe

Over and out nu ska jag inte ta er tid längre så forum ägaren eller nån moderator kanske kan vara vänlig att radera mitt konto. Jag kommer nog ändå inte att kunna bidra med något som är till nytta här då jag håller på med helt andra saker nu för tiden.

Hördu Göran,  jag tror du nu gravt underskattar både vårt intresse OCH din personliga insats. Du skall se dig välkommen här med nya idéer och varierande ansats på alla vis!

Thomas
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Hello!
OT, men du kan mycket om Hackintosh, vill jag bestämt minnas.
Vet du om det går att köra den Logic som kostar 1300kr på Apple store
på Hackintosh?
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
IP-TV är alltid intressant! Broadcast som når flera användare samtidigt. Så om du kan bidra med några nya infallsvinklar inom området är det klart intressant och välkommet.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
IP-TV är alltid intressant! Broadcast som når flera användare samtidigt. Så om du kan bidra med några nya infallsvinklar inom området är det klart intressant och välkommet.

Det är inte så mycket fråga om han kan utan mer en fråga om vi kan... ställa tillräckligt intressanta frågor för att trigga igång Sven.
Förut har han givit massor av information på kontrollrummet med intressanta infallsvinklar på hur man kan göra men vår respons då var då lika med noll.
Ställ de frågor du/ni vill ha svar på så ska du/ni se att det blir respons.
« Senast ändrad: 10.03.2014, 07:39:57 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Hello!
OT, men du kan mycket om Hackintosh, vill jag bestämt minnas.
Vet du om det går att köra den Logic som kostar 1300kr på Apple store
på Hackintosh?

Jo det ska gå om det inte är så att det kräver en version av os x som inte funkar på din hackmac.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag vet inte om ip tv är rätt ord faktiskt har ingen koll på det. Man sänder ut på internet till en sida som tillåter det och där kan sen vems som helst titta med sin dator nalle eller surfplatta. Det brukar gå att göra det privat i och för sig.


Utloggad tsmalmbe

xxx

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Yes så gör man men om man kör med en encoder som flash media live encoder måste man så vitt jag begriper ladda hem en ny xml fil för varje sändning. Med fmle eller liknande så kan man göra mer kort sagt än med bara en web kamera.



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

funkar i telefon. Vill ha lite action.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra intrig :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Lite musik action intrig o grejer

=20s











Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Uj hela tretton visningar på dom tre översta men det är ju i den näst sista filmen som allt kommer till sin spets och där allt finns inkluderat.