Forum > Färdiga produktioner
Fredrik Karlsson - Move on
Fredrik Karlsson:
Halloj!
En låt som jag gjorde och spelade in 2005 men har nu mixat om den iom att jag försöker samla ihop till en fullängdare som jag vill ha klar till jul!
Vill ha lite feedback angående mix, produktion och låt etc..
Ris som ros är välkommet :)
LÅTNAMN: Move on
ARTIST/GRUPP: Fredrik Karlsson
GENRE: Pop/Rock kanske?
LÅTLÄNGD: 3:25
KOMPOSITÖR: F:Karlsson
PRODUCENT: F:Karlsson
EV. MEDVERKANDE: GA2 ;)
INSPELNINGSÅR:2005
FORMAT: mp3
http://www.speedyshare.com/520496893.html
Tokai:
en fullängdare minsann...
Lustigt, sångekot är rätt likt det på Joe Jackson första LP, åtmindstone en av hans låtar. (en parentes bara)
Tycker det känns rätt så passé, ska jag säga som håller på 60-tals prylar.
Alltså, Jon Bovi, runt i början på 90-talet. Har inte så bra koll på tidpunkt. Vad duger det 2007?
Ok,
versen för tydliga markeringar, låter som om nån som inte kan spela reaggie. Refrängen bättre samt partiet efter - tycker bäst om det. Och att du krämar på med voicen. Det mesta låter bra ljudmässigt. B)
Bra trummor, gitarrer, sång. Inget att klaga på förutom att själva låten, den känns inte så speciellt aktuell - men bra ändå, tror jag. Vet inte vilka ambitioner du har med den?
karl:
Låter amerikansk rock...och inget fel med det...tycker du sjunger bra och du har det där metalidomet i klangfärgen...är inte så inlyssnad i genren men det låter ett tiotal år tillbaka och det är inget fel heller....det mesta låter som det ska och kanske saknar jag ändå ett gitarrsolo....bra jobbat / karl B)
Harmonica mike:
Hej Fredrik.
Undrar om det är den första låten jag hör från dig..Nåväl,då kör vi..
Bra låt,schysst sång.Stark reff där sången kommer till sin rätt.Bra gung hittar inget som sticker ut eller stör,möjligen lite frekvens krock mellan gura å piano..svårt att urskilja vad som är vad.
Lite lågt piano på nåt ställe,samt lite för högt komp ackords mässigt på pianot.
Annars helt ok!
Det blir kul att höra mer från dig då jag gillade låten å genren..
Mvh
Micael
Fredrik Karlsson:
Tokai!
Tackar för att du lyssnat!
Bon Jovi? Nja mer countryrockigt enligt mig.
Var inte tänkt att låta reaggie utan mer att det skulle lyfta fram basen på versen.
Tråkigt att musiken/låten låter passé, men jag tror jag gillar den ändå dock.
Ambitionerna med låten är att jag vill ha med den på plattan.
karl!
Jo amerikansk rock är det nog.
Även du tycker att det låter ett tiotal år tillbaka så då gör det förmodligen det.
Gitarrsolo hade kanske inte varit så dumt men hade kanske fått förlänga låten då (kanske skall slänga in gitarrfills på verserna och "dölja" det som Tokai kallar dålig reggie? Eller vad tycker ni?
Hur som helst tackar båda två för kommentarerna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida