Kontrollrummet

Plinka & Marre: Spiraling Madly

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Titel: Spiraling Madly
Musik, arr, produktion: Plinka
Text: Rikki Ansell (USA)
Sång/vocals: Marruschkka & Plinka
Låtlängd: 4:30


För ett tag sen kontaktade Rikki oss och undrade om vi kunde tala in och sjunga denna vackra texten som hon skrivit. Jag svarade att jag i så fall helst vill tonsätta den och göra musik till, och eftersom hon tydligen så gärna ville höra våra röster på denna så gav hon sitt medgivande! Sagt och gjort, och den var en fröjd att jobba med. Och som vanligt en sådan glädje att få sjunga med/mot, samt mixa Marres vackra stämmor  :D

Tja, nu är det er tur att kommentera!

Edit:
2014-02-21: Har ändrat en del i pianot, lite softare, inte så rytmiska anslag hela tiden. Dessutom lagt om mina sångspår, tror de synkar möjligen något bättre mot Marres stämmor. Dessutom justerat ner nivåerna något på trummor och gitarr. Cellon något justerad. Tja, lite pill i mixen helt enkelt! Denna mix finns längst ner!

2014-03-03: Plockade bort fiol och stråk som kom in under första refen, de får nu komma in först vid andra versen. Höjde gitarr, piano och trummor något igen, då jag tyckte att en del av kraften gick förlorad i den förra verren. Tror jag känner mig klar nu!

Dessutom! Finns nu en alternativversion -softare och enklare, med endast piano, cello, fiol, bas och sång! Är detta möjligen bättre?
[mp3=200,20,0,center]http://www.plinkastar.se/SpiralingMadly_soft version2.mp3[/mp3]

Här är texten med:

Spiraling Madly by Rikki Ansell
I am a jewel in Indra's net,
though often I forget that is true.
I feel alone when I'm truly not,
I'm always connected to you.

Step out of ego,
gaze into the flame
when I let go my self
I remember, remember my name.
spiraling, spiraling
madly out
I never was in control
spiraling, spiraling
 inward now
aware of it all

I am the sun and the stars and the moon
with all that there is, I commune
I am the cosmos and all that's beyond
I open my mind and I'm gone
back on the ground, cast out of the net,
for a while I remember it well.
it fades away,again I am lost
and seeking to connection to all.

Back into ego,
I'm blinded by flame
I cling to identity
and forget my true name.
transported, transported
back into
I never was in control
corkscrewing into back to alone
aware of the loss

For I was the sun and the stars and the moon
I was in touch with it all
I was the cosmos and all that's beyond
when I noticed it there it was gone.


Step out of ego,
gaze into the flame
when I let go my self
I remember, remember my name.
spiraling, spiraling
madly out
I never was in control
spiraling, spiraling
 inward now
aware of it all

« Senast ändrad: 04.03.2014, 11:47:14 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fick för mig när jag hörde den i KRspelaren att jag störde mig mer på essen där...så la på en svag försiktig deesser, och la upp ny mix...
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härlig låt och jättefin sång och stämmor, snyggt arr. :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag gillar att den här gruppen lyckas locka fram vackra toner från Marre. Det är levande att lyssna på stämsången, som inte alltid är pro-tajt.
Jag gillar att det är levande på det sättet. Plinka, din röst är också skön. Ibland reagerar jag på svengelskan men den bör man väl acceptera...?
Dock är det något i rytmiken i engelska fraser som skulle kunna putsas.
Har för mig att ett e.x. var:
"gaze into the flame"
där rytmiken inte är så nära hur det skulle sägas av en engelsktalande men troligen kan det vara petitesser i sammanhanget.

Gillar även ditt instrumentspel och mixen!

« Senast ändrad: 20.02.2014, 22:34:52 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
fyller även på med denna i min samling Meditativ örongodis.. Fint stämningsfull sång av er båda .. bra mixat..


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finstämd låt och snygg mix och arr! Ett par petitesser:
- Pianotonerna kunde kanske klingat ut lite längre...en pedalgrej antagligen.
- Snygg sång! Möjligen är leadsången lite hög, särskilt i början och Marres
sång lite vass på några ställen, vilket borde kunna fixas via equalizern.
Väldigt snyggt basljud! Är det elbas eller synth?
Spännande att få texter levererade så där.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En fin låt. Bra insatser av er båda. Lyssnar tyvärr bara genom min telefon just nu så mina tankar om mix är onödig.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Åh vad fint detta var!

Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,livrädd att nån skulle spela fel..Lite så där livenervigt som man kan känna då kamrater står på scenen.Men detta var kalas och påverkade mig starkt,mycket snyggt framfört av er båda och snyggt mixat.

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Repetitiv och monoton melodi. Marre är väldigt bra mixad och resten också (inkl du ;) )

Väldigt bra sjungen duett. Trevlig text.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra lirat och sjunget Brudar.. ;)
Melodin i all enkelhet är ganska avancerad att ta sig in i, men efter ett par genomlyssningar trillar 'pengen' ner.. :D
Bra arr. och en låt som växer efter några vändor i Spelaren.. Schnyggt...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
TACK kära ni :wub:

Det var ju så här att Rikki Ansell bad oss sjunga på den här för flera månader sen, men då önskade Plinka att få göra ett eget arr med våra röster.- Och så blev det :D

Ett underbart arr & spel från  Plinka som lockar fram sköna toner, dessa harmonigångar gör mej faktiskt lycklig, jag menar i min känsla och när jag sjunger till detta, jag blir så... tillfreds :rolleyes:

Här finns ett härligt samspel/sjungande  till denna trolska musik.

Tack Plinka och ni som lyssnar :wub:

Rikki Ansell ska ha en eloge för sin fina text.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Åh vad fint detta var!

Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,livrädd att nån skulle spela fel..Lite så där livenervigt som man kan känna då kamrater står på scenen.Men detta var kalas och påverkade mig starkt,mycket snyggt framfört av er båda och snyggt mixat.

Mike

Gulledej! Hade själv lite såna vibbar i min tagning 1..kan det här hålla...jo---fick göra nån punsh-in...men det höll  ju ändå ;) Tyckte det gick bra med tanke på att jag eg. är djup alt. Men jag älskar att sjunga till sånt här oxå.
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Har läst och tagit till mig era kommentarer, samt bollat lite med Rikki också! Och sen så bestämde jag mig för:
Har ändrat en del i pianot, lite softare, inte så rytmiska anslag hela tiden. Dessutom lagt om mina sångspår, tror de synkar möjligen något bättre mot Marres stämmor. Dessutom justerat ner nivåerna något på trummor och gitarr. Cellon något justerad. Tja, lite pill i mixen helt enkelt!
Ny mix finns i trådhuvudet!!

Dessutom, efter en dialog med Rikki, så gjorde jag även en softare version, med endast piano, cello, fiol, bas och sång:
[mp3=200,20,0,center]http://www.plinkastar.se/SpiralingMadly_soft version2.mp3[/mp3]


Nu kommer mina personliga svar till er:

Härlig låt och jättefin sång och stämmor, snyggt arr. :) :)
/Roffe H
Tack för det RoffeH! Japp, var rätt nöjd och hoppas det är ännu bättre nu ;)

Jag gillar att den här gruppen lyckas locka fram vackra toner från Marre. Det är levande att lyssna på stämsången, som inte alltid är pro-tajt.
Jag gillar att det är levande på det sättet. Plinka, din röst är också skön. Ibland reagerar jag på svengelskan men den bör man väl acceptera...?
Dock är det något i rytmiken i engelska fraser som skulle kunna putsas.
Har för mig att ett e.x. var:
"gaze into the flame"
där rytmiken inte är så nära hur det skulle sägas av en engelsktalande men troligen kan det vara petitesser i sammanhanget.

Gillar även ditt instrumentspel och mixen!


Tack MaxB! Ja, svengelskan får man nog leva med :D Jag själv tycker det är vackert med en latinsk eller isländsk brytning tex, så då funkar nog en svensk brytning med. Har sugit på det du skrev om rytmiken, men det vill liksom bli så här, Rikki som är från USA har inte anmärkt på det... Men tack ändå! Hoppas inte den nya mixen och sångspåren tar bort för mycket livekänsla som du gillar... Jag har ju kvar den gamla om den faller alla bättre i smaken :) tror inte det är såå stor skillnad.

fyller även på med denna i min samling Meditativ örongodis.. Fint stämningsfull sång av er båda .. bra mixat..
Tack Marsall! Ja, fyll på samlingen bara ;)

Finstämd låt och snygg mix och arr! Ett par petitesser:
- Pianotonerna kunde kanske klingat ut lite längre...en pedalgrej antagligen.
- Snygg sång! Möjligen är leadsången lite hög, särskilt i början och Marres
sång lite vass på några ställen, vilket borde kunna fixas via equalizern.
Väldigt snyggt basljud! Är det elbas eller synth?
Spännande att få texter levererade så där.  :)
/Asti

Tack Asti! Jag har inte grejat så mycket med pedalen, men dock ändrat om pianokompet lite, nu lite softare och inte så rytmiska slag hela tiden. Har också lagt om mina sångspår, och justerat en anings i mixen. OCH på softverren som jag lagt till extra har jag justerat ner diskanten på Marre...ATTANS, jag glömde göra det på powerverren...får justera det till nästa mix ;)
Basen är synth, valde ett elbasljud som jag gillade, tack ska du ha!

En fin låt. Bra insatser av er båda. Lyssnar tyvärr bara genom min telefon just nu så mina tankar om mix är onödig.

Gurano

Tack Gurano!

Åh vad fint detta var!

Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,livrädd att nån skulle spela fel..Lite så där livenervigt som man kan känna då kamrater står på scenen.Men detta var kalas och påverkade mig starkt,mycket snyggt framfört av er båda och snyggt mixat.

Mike
Tack HMike! Ja det var väldans vad folk verkar tycka det är livekänsla över denna :) Nåväl, som jag skrivit tidigare, ny mix finns nu, vet inte om det är ngn skillnad i livekänslan, eller om rädslan att allt ska gå fel sitter kvar??  :P

Repetitiv och monoton melodi. Marre är väldigt bra mixad och resten också (inkl du ;) )

Väldigt bra sjungen duett. Trevlig text.
Tack Div! Ja, jag är väl en repetetiv och monoton jävel, då blir det så :D Kanske efter för många år som morsa...

TACK kära ni :wub:

Det var ju så här att Rikki Ansell bad oss sjunga på den här för flera månader sen, men då önskade Plinka att få göra ett eget arr med våra röster.- Och så blev det :D

Ett underbart arr & spel från  Plinka som lockar fram sköna toner, dessa harmonigångar gör mej faktiskt lycklig, jag menar i min känsla och när jag sjunger till detta, jag blir så... tillfreds :rolleyes:

Här finns ett härligt samspel/sjungande  till denna trolska musik.

Tack Plinka och ni som lyssnar :wub:

Rikki Ansell ska ha en eloge för sin fina text.

/Marre
Marre  :wub: tack ska DU ha själv med din magiska stämma!



« Senast ändrad: 22.02.2014, 00:25:17 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Flåt! Missade visst Bjurte!

Bra lirat och sjunget Brudar.. ;)
Melodin i all enkelhet är ganska avancerad att ta sig in i, men efter ett par genomlyssningar trillar 'pengen' ner.. :D
Bra arr. och en låt som växer efter några vändor i Spelaren.. Schnyggt...

Tack Bjurte! Det var kul att höra att låten växer efter några vändor, det är ju så man vill ha det! Hoppas den nya, något softare mixen tillför något... ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Detta är så genialiskt så jag saknar ord. Fantastiskt arrat och sjunget - vem är Rikki?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Jag har nu bara lyssnat på den "sparsamma" versionen. Känns inte som jag vill lyssna på den andra - för den auk.versionen måste ju slå det andra :-) Detta låter så otroligt bra.
Visst det finns några tajming saker och säkert andra småsaker jag missat. Men helheten mello och arr och stämmor. Detta har ni gjort helt kanon!

Rikki kommer att bli supernöjd.

Instämmer i föregående fråga. Vem är Rikki, man blir ju nyfiken :-)

/Palm


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej hej!

Jag har nu bara lyssnat på den "sparsamma" versionen. Känns inte som jag vill lyssna på den andra - för den auk.versionen måste ju slå det andra :-) Detta låter så otroligt bra.
Visst det finns några tajming saker och säkert andra småsaker jag missat. Men helheten mello och arr och stämmor. Detta har ni gjort helt kanon!

Rikki kommer att bli supernöjd.

Instämmer i föregående fråga. Vem är Rikki, man blir ju nyfiken :-)

/Palm

Vad skoj att du gillade den akustiska verren mest, jag gillar ju båda..går f-n inte att bestämma sig för vilken som håller mest för mej då...näe. Låten är så genialskt gjord att den lämpar sig för ett enkelt nerskalat arr likaväl som ett orkestrerat sådant. Plinka..du regerar :P
Rikki Ansell är en amerikansk poet (från Virginia) och textförfattare men hon gör även låtar & arr, dock inte på denna då Plinka tonsatte hennes lyrik. Cykeln och hon har gjort en del samarbeten och det var han som förmedlade kontakten från Rikki till mig och Plinka, han tyckte vi skulle göra samarbeten med henne, och så blev det ju!

Tack för fina kommentarer, glad i själen blir jag :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Fint :)
Du kanske kan kombinera båda versionerna?
På den vanliga versionen stör det mig, att det kommer in för mycket instrument för snabbt.
Men på alternativversionen blir det för tomt/upprepande efter ett tag. Så börjar som i alternativversionen och bygg upp den långsamt mot den vanliga versionen.
www.alatarmusic.com


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Detta är så genialiskt så jag saknar ord. Fantastiskt arrat och sjunget - vem är Rikki?
Aw  :wub: Tack, vad roligt att du tycker Eddi! Ja, vem Rikki är har Marre visst redan svarat på ovan, och bättre än vad jag själv hade kunnat göra.

Hej hej!

Jag har nu bara lyssnat på den "sparsamma" versionen. Känns inte som jag vill lyssna på den andra - för den auk.versionen måste ju slå det andra :-) Detta låter så otroligt bra.
Visst det finns några tajming saker och säkert andra småsaker jag missat. Men helheten mello och arr och stämmor. Detta har ni gjort helt kanon!

Rikki kommer att bli supernöjd.

Instämmer i föregående fråga. Vem är Rikki, man blir ju nyfiken :-)

/Palm
Tack Palm!  :wub: Ja, den sparsamma verren håller också, och föredrar man det så är den kanske bättre ;) Rikki ja, det är knappt så jag vet själv vem hon är :D men Marre har redan svarat på frågan så bra!

Fint :)
Du kanske kan kombinera båda versionerna?
På den vanliga versionen stör det mig, att det kommer in för mycket instrument för snabbt.
Men på alternativversionen blir det för tomt/upprepande efter ett tag. Så börjar som i alternativversionen och bygg upp den långsamt mot den vanliga versionen.
Tack Alatar! Ja, det är en lockande tanke du kommer med! Jag ska nog prova ävendetta grepp nästa gång jag sätter tänderna i mixen...som för hoppningsvis blir sista vändan. Sen har vi kanske tre olika versioner att välja på då  :D



Som sagt...jag kommer att se över mixen en sista vända innan jag flyttar den till Färdiga. Tack alla hittills för lyss och bra kommenterer  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådär, jag tycker ofta det är skönt att låta en låt vila några dagar innan jag går på slutmixen ;) Så nu känner jag mig nöjd i alla fall! Men kanske finns det någon synpunkt på någon nivå eller annat som kan komma fram innan jag slänger över den på Färdiga?
Detta har jag gjort idag:

2014-03-03: Plockade bort fiol och stråk som kom in under första refen, de får nu komma in först vid andra versen. Höjde gitarr, piano och trummor något igen, då jag tyckte att en del av kraften gick förlorad i den förra verren
« Senast ändrad: 03.03.2014, 13:23:32 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den sista playern fick inte jag igång...
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=36880.0;attach=7712

Edit: Nej men nu tickade den igång. Men nu har jag inte möjlighet att lyssna.
Det är skön lyssning! Inte helt tight mellan lead och kör men...  B)
« Senast ändrad: 03.03.2014, 15:58:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den sista playern fick inte jag igång...
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=36880.0;attach=7712

Edit: Nej men nu tickade den igång. Men nu har jag inte möjlighet att lyssna.
Det är skön lyssning! Inte helt tight mellan lead och kör men...  B)

Trevligt att du gillar :D

Vi är ju 2 leadsingers som gör en duett, så var iaf tanken när vi sjöng in till denna, så om det sliter sig på nåt pytte-ställe, så beror det på våra olika personliga sätt att sjunga på. Jag tycker Plinka har anpassat våra sångstilar helt förnämligt :wub: Mixen är ljuvlig likaså.

Tack Plinka, ett underbart samarbete med dig! Vi har så skoj ihop! Som vanligt ;)

Vi jobbar på med nya projekt framöver B)

/Marre
« Senast ändrad: 03.03.2014, 20:32:57 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ni sjunger fantastiskt ihop, kanonbra blev det. Visst är den klar.  :) :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Den sista playern fick inte jag igång...
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=36880.0;attach=7712

Edit: Nej men nu tickade den igång. Men nu har jag inte möjlighet att lyssna.
Det är skön lyssning! Inte helt tight mellan lead och kör men...  B)
Tack för att du lyssnat ännu en gång Max! Nej, helt tight är det inte mellan dessa två sångerskor, men som Marre skrev, vi har väldigt olika sångstil och röster, och det är ju även det som gör det så spännande för oss att sjunga tillsammans, något helt nytt skapas, och vi är så glada att vi funnit varandra även i gemensamma musikprojekt(internetväninnor har vi ju varit i många år)! Såå, vi låter det få vara så här denna gång ;)

Den sista playern fick inte jag igång...
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=36880.0;attach=7712

Edit: Nej men nu tickade den igång. Men nu har jag inte möjlighet att lyssna.
Det är skön lyssning! Inte helt tight mellan lead och kör men...  B)

Trevligt att du gillar :D

Vi är ju 2 leadsingers som gör en duett, så var iaf tanken när vi sjöng in till denna, så om det sliter sig på nåt pytte-ställe, så beror det på våra olika personliga sätt att sjunga på. Jag tycker Plinka har anpassat våra sångstilar helt förnämligt :wub: Mixen är ljuvlig likaså.

Tack Plinka, ett underbart samarbete med dig! Vi har så skoj ihop! Som vanligt ;)

Vi jobbar på med nya projekt framöver B)

/Marre
Tack Marre! Ja mycket skoj med våra gemensamma projekt, fler lär det bli! :D

Ni sjunger fantastiskt ihop, kanonbra blev det. Visst är den klar.  :) :) :)
/Roffe H
Tack Roffe! Vi tar dig på orden och flyttar över till färdiga!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj vilken skön låt.. Spelandet & sjungandet sitter som en fläskläpp..
Tummen upp..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jisses bevares och TJOU!
Vilka härliga töser vi har här på KR, aldeles förfärligt stämningsfullt och välgjort alster detta, wow! :wub:
Arret e just så försiktigt och aningen tillbakadraget så att det ger rum åt härliga sången och dom fina stämmorna för det är ju dom som bär upp detta.
Och om jag tillägger att även mixen enligt min åsikt sitter snyggt i balans så .... wow
Riktigt snyggt jobbat bägge bådda, likeit


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oj vilken skön låt.. Spelandet & sjungandet sitter som en fläskläpp..
Tummen upp..
Nu blir vi glada...TACK!  :D

Jisses bevares och TJOU!
Vilka härliga töser vi har här på KR, aldeles förfärligt stämningsfullt och välgjort alster detta, wow! :wub:
Arret e just så försiktigt och aningen tillbakadraget så att det ger rum åt härliga sången och dom fina stämmorna för det är ju dom som bär upp detta.
Och om jag tillägger att även mixen enligt min åsikt sitter snyggt i balans så .... wow
Riktigt snyggt jobbat bägge bådda, likeit


h.   johan
Tack för det Mahan! Det låter som ett gott betyg, och du har rätt, jag ville lämna mycket utrymme åt sången i arr och mix, då det måste få vara det centrala, dels pga texten, och framför allt när vi sjunger stämsång i flera stämmor hela vägen ;) Glad att det gillas!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj vilken skön låt.. Spelandet & sjungandet sitter som en fläskläpp..
Tummen upp..
Nu blir vi glada...TACK!  :D

Jisses bevares och TJOU!
Vilka härliga töser vi har här på KR, aldeles förfärligt stämningsfullt och välgjort alster detta, wow! :wub:
Arret e just så försiktigt och aningen tillbakadraget så att det ger rum åt härliga sången och dom fina stämmorna för det är ju dom som bär upp detta.
Och om jag tillägger att även mixen enligt min åsikt sitter snyggt i balans så .... wow
Riktigt snyggt jobbat bägge bådda, likeit


h.   johan
Tack för det Mahan! Det låter som ett gott betyg, och du har rätt, jag ville lämna mycket utrymme åt sången i arr och mix, då det måste få vara det centrala, dels pga texten, och framför allt när vi sjunger stämsång i flera stämmor hela vägen ;) Glad att det gillas!  :D

Tack, jag blev glad oxå :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan