Kontrollrummet

Håkan Nilsson & GUITAR 66 "My Bleeding Heart"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Live i studion förutom sången…
Roger Jonsson trummor
Hans Stenberg bas
Håkan Nilsson voc & gitarr
Hasse Spennare gitarr
http://soundcloud.com/guitar-66/guitar-66-my-bleeding-heart
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Håkan!
JA va kan man mera säga än...  really nice blues! Könstigt att denna genre fortfarande står sig med sin tidlösa E, A, Bb uppbyggnad men sanningen e ju att bluesen går vidare på sin gamla bana tack vare jäkligt skickliga lirare och här har vi ett exempel på detta. Snyggt lirat, bra sound och ......  snyggt lirat, soolo gitarristen får fulla poäng plus en extra bonus! :)
(lyssnade på andra av era låtar på Soundcloud och standarden forsätter lika hög, BRA!)

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tjou Håkan!
JA va kan man mera säga än...  really nice blues! Könstigt att denna genre fortfarande står sig med sin tidlösa E, A, Bb uppbyggnad men sanningen e ju att bluesen går vidare på sin gamla bana tack vare jäkligt skickliga lirare och här har vi ett exempel på detta. Snyggt lirat, bra sound och ......  snyggt lirat, soolo gitarristen får fulla poäng plus en extra bonus! :)
(lyssnade på andra av era låtar på Soundcloud och standarden forsätter lika hög, BRA!)

h.    johan
Kitoos! Man kan ju använda varenda ton på hela greppbrädan oavsett om låten går bara i ett ackord. Vi är två gitarrister, jag gör det mesta i den här, men Spennare kör två vändor i mitten. I den här mixen pannade jag leadgitarr i mitten o kompet mer ut åt sidan, så jag vrider in hans gitarr när hans solo kommer. Den här o tre andra låtar spelade vi in sist utan att ens bestämma solovändor eller nåt i förväg, jag tänkte att det blir mindre stelt så. På Dust My Broom glömde vi bort en refrängaktig vers så där kopierade jag den o la in den igen där den borde vara, så lite lagom moderna fuskgrejer har vi gjort. Jag har tur att få ihop ett gäng där basisten trivs att spela enkla basgångar om och om igen. O trummisen är den enda jag vet som kan spela som de gjorde på 50 o 60-talet. När han blir i form live gör han solon liknade Buddy Rich o Gene Krupa.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)