Forum > Demolåtar

Hogge - Need some advice... UPPDAT: 11/4

<< < (3/8) > >>

hogge:
Jag har ju lyssnat på U2 sedan deras första platta "BOY".. Intensivt fram till och med The Joshua Tree, sen avtog det ett tag, så de tappade fotfästet lite... Så det vore ju märkligare om jag INTE hade influerats av dom.. Men jag lyssnade nu på "The Streets Have No Name" (det var länge sen sist) och jag vet inte om mitt projekt påminner så mycket om just den i alla fall??

Och visst har jag ju hört Bowies "Heroes" för hundra år sedan. Dock tycker jag nu som då, att den låten suuuuuger... Men inte heller här hör jag några likheter med mitt lilla alster.. Så min kära Bjurte - jag tror att Du är ute och cyklar lite  :lol: :P

bjurte:
Wake up Boy !!
Man hör vad man vill höra... :D
Skulle Björnen vara ute på hal is ?? Hmmm..
Nä jag ska inte tjööta mer om det i din tråd..
Men att Heroes suger ??  "Wake up boy"  den är ju tamefn. ett Epos och milstolpe... B)
Jag hörde i mitt inre en liten ref. i din  låt och satte mig faktiskt ner i förmiddags och testade, men jag insåg ganska snart
att jag 'kopierat' nergången i just Heroes rakt av och då gick den bort !!  ;)

Marsall:
reffen e ju i hamn tycker jag verkligen ..Fyll i ohh i .Och det fattas 1 st i början första reffen svara ohh i direkt ..så blir det kanoners  Viktigt att dom sitter klockrent deå är det en klockren reffe..
hoppas det går att tyda mitt inlägg.. :lol: :D

Edit: det fattades nog ingen ohh i ..i början .Sången e lite för låg så jag uppfattade den inte bara.. Mixtrix nu istället mm

hogge:

--- Citat från: bjurte skrivet 06.03.2014, 17:39:34 ---Wake up Boy !!
Man hör vad man vill höra... :D
Skulle Björnen vara ute på hal is ?? Hmmm..
Nä jag ska inte tjööta mer om det i din tråd..
Men att Heroes suger ??  "Wake up boy"  den är ju tamefn. ett Epos och milstolpe... B)
Jag hörde i mitt inre en liten ref. i din  låt och satte mig faktiskt ner i förmiddags och testade, men jag insåg ganska snart
att jag 'kopierat' nergången i just Heroes rakt av och då gick den bort !!  ;)

--- Slut citat ---

Björnen är inte bara ute och cyklar.. Han kör wheelies... Jag kommenterar inte Din förvirring gällande vad som är bra musik, utan släpper den helt. Däremot så tyckte jag om att Du försökte hitta på en refräng.. Lyckas Du så hör av Dig.. Skulle vara kul att få någon annans idé att lyssna till..

--- Citat från: Marsall skrivet 06.03.2014, 18:30:22 ---reffen e ju i hamn tycker jag verkligen ..Fyll i ohh i .Och det fattas 1 st i början första reffen svara ohh i direkt ..så blir det kanoners  Viktigt att dom sitter klockrent deå är det en klockren reffe..
hoppas det går att tyda mitt inlägg.. :lol: :D

Edit: det fattades nog ingen ohh i ..i början .Sången e lite för låg så jag uppfattade den inte bara.. Mixtrix nu istället mm

--- Slut citat ---

Tack Marsall... Kul att Du gillar.. Faktum är att jag själv börjar tycka om det där.. Jag ska prova att snygga till det lite så får jag se var jag hamnar...

Tack för lyssning och tyck!

hogge:
Min (blivande) sologitarrist tyckte detta lär, och jag citerar: "Fruktansvärt blurrigt och rörigt. Fattar ingenting."
Jag fattar.. Jag gillar... Frågan är ju - är det mig eller han som har fel?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion