Forum > Demolåtar
mahan - I´M CREATING
mahan:
--- Citat från: mixuz skrivet 05.03.2014, 17:26:33 ---Från wikipedia: ( missade ett e där)
--- Citera ---Flageolett (engelska harmonic) är en spelteknik på musikinstrument, som syftar till att dela upp den vibrerande ljudkällan (vanligen en sträng eller en luftpelare i ett blåsrör) i två eller flera svängningsbukar. Detta sker genom att man hittar en nod. Resultatet blir en ton som finns i grundtonenens övertonserie.
--- Slut citat ---
:)
Dvs det där moderna gitarrsoundet du har här: ding ding phii! ding ding ding phiii!! Är inte det en flageolett-teknik?
--- Slut citat ---
Tackar Mixus för den uppgiften. För min del e de nog nåt som uppkommit i nåt skede i misstag sas och sen har jag försökt hitta det på nytt igen, inget hum om hur man ska göra detta på "riktigt". Alltid varit lite avis på dom som kunnat detta men har aldrig kommit mig för att göra den svåra fråga "hur i hel.. gör du det där" :lol:
Bra sagt det där: ding ding phii! ding ding ding phiii!! :D
h. johan
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.03.2014, 17:28:14 ---Låter jäkligt bra!
--- Slut citat ---
Tack MaxB!
Kan väl inte annat än bugga o båka :)
h. johan
Roffe H:
Verkar vara en schyst gura det där, liret och sången är kanon, impad av trumsoundet, härligt fett. Kul slut. :D
/Roffe H
mahan:
--- Citat från: Roffe H skrivet 05.03.2014, 23:00:11 ---Verkar vara en schyst gura det där, liret och sången är kanon, impad av trumsoundet, härligt fett. Kul slut. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tjou Roffe och tack för lyssning o comment :)
h. johan
Eddi:
Om du tar en vanlig finsk yxa (75cm) och håller den med höger hand sedan greppar du skaftet med vänster hand och tänker dig en urgröpning för greppbredan där så håller du ien smal hals. Om du istället tar ett normalt basebollträ (80cm) och tänker dig samma urgröpning så håller du i en jädrigt tjock hals. Någonstans däremellan brukar gurors halsar vara - frågan är om det är mer som yxan eller mer som basebollträets?
I alla händelser låter det väldigt bra och lättspelat verkar det som, flagoretterna gillade jag också - youre a bad boy - som får mig att tänka i banorna om man ska utöka antalet Peavey här hemma :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida