Forum > Demolåtar

mahan - I´M CREATING

(1/5) > >>

mahan:
Tjou!
Skruvade ihop ännu en låt med nya Peavey:n baraför att visa att det nog går att lira tyngre musik med den åxå.
Och stort TACK till Space som igen en gång trollade fram text till låten!

LÅTNAMN:  I´M CREATING
TONSÄTTARE: mahan
LIRARE: mahan
TEXT: Spacetrucker
MIX: mahan
ÅR:  2014
TYP: mp3
LÄNGD: 3:57

Fortfarande problem med att få studiomonitorerna att låta så att man kan mixa med dom, ska försöka möblera om och hämta in lite mer "baskillers" eller nåt annat. Så tar gärna emot mixkoimmentarer åxå, bumlig bas, oa. Mixat med hörlurar nu.

mixuz:
Gitarren låter väldigt bra. Flagolett-grejen har du bra koll på.

Hur känns gitarren att spela på?

mahan:

--- Citat från: mixuz skrivet 05.03.2014, 16:51:20 ---Gitarren låter väldigt bra. Flagolett-grejen har du bra koll på.
Hur känns gitarren att spela på?

--- Slut citat ---

Tjou Mixus!
Nu måste du berätta för en okunning vad Flagolett år för nåt, kanske en flaggstång med ultralätt flagglyftnings apparatur... näemen skämtar, första gången som jag hör ordet så därav frågan.
Och gitarren är både lätt och lättspelad. Håller åxå sin egna stämning mycket bra och intonationen har dom lyckats få rätt bra från tillverkarsidan.
Nån frågade om halsen e tjock eller smal, bred eller tunn. Detta är åxå saker som jag alkdrig kommit underfund med, har ju säkert spelat på alla de sorter under mina år men kan fortfarande inte säga vilken sm "passar bäst i näven".

Kul att gillar ljudet och tacker för lyssningen!

h.   johan

mixuz:
Från wikipedia:  ( missade ett e där)

--- Citera ---Flageolett (engelska harmonic) är en spelteknik på musikinstrument, som syftar till att dela upp den vibrerande ljudkällan (vanligen en sträng eller en luftpelare i ett blåsrör) i två eller flera svängningsbukar. Detta sker genom att man hittar en nod. Resultatet blir en ton som finns i grundtonenens övertonserie.
--- Slut citat ---
  :)

Dvs det där moderna gitarrsoundet du har här: ding ding phii! ding ding ding phiii!!  Är inte det en flageolett-teknik?

MaxB:
Låter jäkligt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion