Forum > Demolåtar
mahan - FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
mahan:
Tror det var Angrod som undrade om nån har erfarenhet av Peavey AT-200 och en sån står faktiskt hemma i studion, anlände förra veckan och den är en konstig grej, otroligt mångsidig, lätt spelad, crazyt billig och.... ALLTID fullständigt stämd! Jo... jag vet... en "riktig" gitarrist stämmer ju alltid sin gitarr själv men ofta för min del ligger det så till att en låtidé kommer uppstickande och innan jag fått min Gibson stämd och klar för körning har låtidén redan försvunnit. Det var den egentliga orsaken till anskaffningen men det man får med lixåm på köpet är som sagt en bra gitarr i ligger kanske övre mellanklassen till ett pris som .... ja, en pipa snus.
Men detta var ju inte meningaen att bli en reklamsnutt för guran utan här e det första alstret som jag skruvade ihop där AT-200 står för både dom akustiska och den "fenderlika" sologuran, och OBS, alltid rätt stämd, det kan man ju sen inte säga om gitarristens lir, det surar lite hit o dit men eftersom jag själv tycker att det låter rätt bra så törs jag väl slänga upp låten trots allt. Ropa till om länken inte funkar.
LÅTNAMN: FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
TONSÄTTARE: mahan
LIRARE: mahan
MIX: mahan
ÅR: 2014
TYP: mp3
LÄNGD: 3:57
[mp3=200,20,0,LEFT]http://static.mikseri.net/m/59e/120003522923/Mahan_-_onemanband__FEEL_THE_PEAVEY_AT_TWOHUNDRED.mp3[/mp3]
MaxB:
Jazzgitarristen Mahan har slagit till!
Skönt att höra att du håller på!
Så bekvämt med en gitarr som stämmer sig själv.
Fusk kanske?
Gurano:
Du är här på tok för sällan Mahan - det får du ändra på! Utan att ha kommentarer om låten så låter den extremt prisvärd måste jag säga. .... men den är ful enligt min smak - huvudet är inte snyggt - kroppen kan man dock leva med. (Jag har den snyggaste guran i världen ... å den låter bra, men är falsk ibland :lol: B) )
Kanske har man en självstämmande vad det lider :lol:
/G
Gurano:
En fråga Mahan - har den en tjock eller smal hals?
Eddi:
Inte visste jag att du hade en jazzig ådra också men där är den ju - låter riktigt bra och hade den varit med i festivalen så hade den definitivt fått poäng. Jag har också en Peavay men en T60 och den behöver stämmas emellanåt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida