Forum > Demolåtar

Tigersoul - På egna ben - 2A

<< < (3/4) > >>

Marsall:
Bra jobbat tiger.. kan bli fin med lite jobb.. Saknar reffe jag med ..Typ efter bryggan "Från någon annans själ"..Den sångraden sjungs och gås upp i kraft o ton lixom.. Sen reffen .. Enkel reffe behöver inte va nåt tunggungsgura en truddelut ackord och enkel sångfras.. Jag fick bara en flash att det skulle funka fint där som 1a reffe-- Jobba på mannen.. !! :D

tigersoul:

--- Citat från: Marsall skrivet 28.02.2014, 17:15:57 ---Bra jobbat tiger.. kan bli fin med lite jobb.. Saknar reffe jag med ..Typ efter bryggan "Från någon annans själ"..Den sångraden sjungs och gås upp i kraft o ton lixom.. Sen reffen .. Enkel reffe behöver inte va nåt tunggungsgura en truddelut ackord och enkel sångfras.. Jag fick bara en flash att det skulle funka fint där som 1a reffe-- Jobba på mannen.. !! :D

--- Slut citat ---

Flera som påpekat det nu så det kanske vore någonting trots allt. Känns lite fundamentalt o gå loss så pass bara o vetti tusan vad det skulle innehålla textmässigt. Får klura på det där ;)

Eddi:
Det här är ju riktigt bra, jag fattar inte texten men hör att den är viktig för dig, ljudrummet är mycket bra och guran skriker ut sin förtvivlan på ett bra sätt. Skitbra helt enkelt.

MaxB:
Skönt med tyngden i texten.
Den förändring som du testar efter 2.03 är inget jag skulle komma på. Troligen skulle jag redan i första svängen vid 45 sekunder efter H(m) välja C ett bra tag sen G ett tag sen D och på något sätt stanna upp... innan återgången till det initiala G C - G C
Men jag är bara en simpel traditionalist som känner mig van vid och bekväm med ett sånt val.

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.02.2014, 23:23:18 ---Det här är ju riktigt bra, jag fattar inte texten men hör att den är viktig för dig, ljudrummet är mycket bra och guran skriker ut sin förtvivlan på ett bra sätt. Skitbra helt enkelt.

--- Slut citat ---

Kul du gillar! Texten kan nog upplevas som lite abstrakt av den oinvigde men så är ju ofta fallet med låttexter. Jag tror dock vi väntar oss någonting mer konkret per automatik när låtar är på svenska av någon orsak?

--- Citat från: MaxB skrivet 01.03.2014, 17:23:23 ---Skönt med tyngden i texten.
Den förändring som du testar efter 2.03 är inget jag skulle komma på. Troligen skulle jag redan i första svängen vid 45 sekunder efter H(m) välja C ett bra tag sen G ett tag sen D och på något sätt stanna upp... innan återgången till det initiala G C - G C
Men jag är bara en simpel traditionalist som känner mig van vid och bekväm med ett sånt val.

--- Slut citat ---

Förändringen vid 2.02 tror jag kopplar för min del mycket till texten o dess personliga innebörd. Hade den varit någon annan hade jag troligen gjort något annat med sticket. Upplevelsen av helheten för någon annan blir nog en annan o här kommer den svåra avvägningen. Får klura på hur det ska bli. Det "besvärliga" med att vara väldigt textcentrerad i sitt låtskapande är att man ofta står där o känner att man sagt exakt det man vill säga medan låten behöver något mer, ett stick, en vers till, o man har ingenting mer att säga om saken ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion