Forum > Färdiga produktioner
Secret love
mahan:
Tjou på er!
Jäkligt snyggt blev detta ju, collab i det bästa laget.
Härlig sångröst du Plinka, har väl sagt det förr men jag säger det igen! Och väljobbade stämmor.
Sen kommer vi till sågningen:
Ett par lite sura toner vid ca. 0:37 uppfattar inte helt texten men nånting med "as I veet..", kolla över det och dom motsvarande ställen vidare framöver
Kompet gillas men trumslagen/attacken låter för vasst med diskanten och sticker ut onödigt hårta. Skär gärna bort lite av topparna så blir lyssningen behagligare.
Snyggt arrat med många små men fina detaljer.
Bra jobbat, GILLAS!
h. johan
MaxB:
Skönt med Carinas röst!
Plinka:
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2014, 23:33:53 ---Tjou på er!
Härlig sångröst du Plinka, har väl sagt det förr men jag säger det igen! Och väljobbade stämmor.
Ett par lite sura toner vid ca. 0:37 uppfattar inte helt texten men nånting med "as I veet..", kolla över det och dom motsvarande ställen vidare framöver
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan! -Sur? Eller är det fel ton? Hmmm...Henric eller jag får väl kolla upp i sångspåret...går väl att rätta till i så fall :D
--- Citat från: MaxB skrivet 31.03.2014, 23:44:11 ---Skönt med Carinas röst!
--- Slut citat ---
Thanx Maxen!
Henric:
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2014, 23:33:53 ---Tjou på er!
Kompet gillas men trumslagen/attacken låter för vasst med diskanten och sticker ut onödigt hårta. Skär gärna bort lite av topparna så blir lyssningen behagligare.
Snyggt arrat med många små men fina detaljer.
Bra jobbat, GILLAS!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack för kommentar - helt rätt är där ett par toner som behöver snyggas till på sången! Generellt har jag fått förstärka upp alla slutändelser på ord ca 30-40 % lite svagt inspelade/artikulerade! Frasen som du nämner skall vara as a wind och är den som är mest kritisk - ska kolla om jag kan få upp nivån, lyckas jag inte tror jag att vi får sjunga om den frasen!
Ang trummorna så är dom kanske lite väl starka också, återkommer med en ny verre så fort tid medges!
Tack för lånet av dina öron, när man sitter och håller på för länge blir man döv till sist! :lol:
Henric!
Henric:
Sänkt trummorna -0,5db samt försökt förstärka upp slutet på första sångfrasen! Har även justerat ett par sångtoner här och var! :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida