Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - En snålblåst över landet (girighet)
mahan:
Tjou Roffe!
Denna sitter schmäck här på KR, rentvättad jazz med "fisljummen" sax, snyggt. Vid andra lyssningen gav jag mig tid för texten och fann den väldigt aktuell även här på andra sidan viken. Fick mig att komma ihåg tiden då jag deltog i ett antal revyer och denna låt kunde säkert sättas upp på en revyscen med live sax (plus BIAB). Blev både glad o ironisk o melankolisk, blev just själv utkastad i sparbehov efter 39 tjänsteår på nacken :P
Bra jobbat Roffe, som sagt fortsätt med texter och musik om dagens huvudlösheter och dra igång en riktikt bra revy, dom besöks alltid väl!
h. johan
Roffe H:
--- Citat från: mahan skrivet 06.03.2014, 15:37:13 ---Tjou Roffe!
Denna sitter schmäck här på KR, rentvättad jazz med "fisljummen" sax, snyggt. Vid andra lyssningen gav jag mig tid för texten och fann den väldigt aktuell även här på andra sidan viken. Fick mig att komma ihåg tiden då jag deltog i ett antal revyer och denna låt kunde säkert sättas upp på en revyscen med live sax (plus BIAB). Blev både glad o ironisk o melankolisk, blev just själv utkastad i sparbehov efter 39 tjänsteår på nacken :P
Bra jobbat Roffe, som sagt fortsätt med texter och musik om dagens huvudlösheter och dra igång en riktikt bra revy, dom besöks alltid väl!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack mahan, för gillande, roligt. :D Kul att budskapet tog sig hela vägen över viken. Tråkigt att bli utslängd men hoppas er järnväg är bättre än vår i alla fall. Efter över 20 år "på scenen" och släpa på massa utrustning :huh:, så trivs jag bäst när jag får sitta och skapa på min kammare i lugn och ro, superskönt. :rolleyes: Och KR är ju alldeles utmärkt! :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida