Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - En snålblåst över landet (girighet)

<< < (3/6) > >>

Tokai:
Låten är väl inte så politiskt som Blå tågets texter, dom stod ju rätt mycket till vänster. By the way, läste nyligen Blå tågets sas memoarer - intressant. Medföljde en cd. "I Guds frånvaro" är en höjdare! Fast musiken... jaja.
Roffe tar här upp flera aspekter av samhälleliga girigheter, ja det finns ju ganska många att välja på. Tycker det är en bra text. Kan väl tycka att verserna är lite lika varandra i uttryck, vore t.ex kul med ljud eller instrument som kom på de olika ämnesområderna, vården t.ex en ambulans som ljuder - ja nåt sånt kanske - eller musikaliskt gestalta?
Mysig sång som vanligt Roffe, fast jag önskar ibland lite fler uttryck, det liksom är detsamma vers efter vers., behövs bara lite egentligen, att man trycker till på nåt ord, väntar in, gör en synkop vid slutraden, osv.

Roffe H:
Marsall: ska kolla mixen igen.  :wacko:

MaxB: Du får väl återkomma, kul att du finner det behagligt (så länge), räcker långt.  :lol:

Tokai: Tycker inte heller att den är så fasligt politisk, skriver vad jag uppfattar, hör och ser, om vad som händer i vårt avlånga land. Ska försöka se över det du nämner som "lite tradigt", får se om jag får till det, med lite mer uttryck och emfas, efter helgen. Svårt, men jag gör väl ett försök.  :unsure:

Tack alla, för lyssning och kommentarer.   :)

bjurte:
Den här gillade jag nog mest ur din svit, skön vintage som någon sa och BIAB sköter sig bättre än på länge..
Trovärdig och bra text har du fått till oxo..

mixuz:
Det som fick mig att tänka på B. T. var nog diskrepansen
mellan arg text och stillsam musik. Märker det när jag återlyssnar lite på
B.T på youtube.  Ah, dessa proggare som skulle förändra världen med musik..   :wub:

Roffe H:
Tack bjurte och mixuz för tyck, kul att både text och musik funkar.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion