Kontrollrummet

Thoman.de

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Någon som har erfarenhet av att handla från Thoman.de?

Försökte förra helgen men de tog inte emot min kortbetalning. Den gick tillbaka så jag försökte på nytt idag, med synbarligen samma resultat.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Någon som har erfarenhet av att handla från Thoman.de?

Försökte förra helgen men de tog inte emot min kortbetalning. Den gick tillbaka så jag försökte på nytt idag, med synbarligen samma resultat.

Har handlat där ett antal gånger och det har alltid fungerat smärtfritt för min del..Kortet kanske är spärrat?  :D


Utloggad tsmalmbe

om det är ett riktigt visa eller mc-kort fungerar det perfekt, alla de 10 år jag varit kund. electron. eller icke-online kort vad de nu alla kan heta fuNgerar dåligt på nätet. likaså kan det bara kräset med atta nvända debitsidan av kortet.

givetvis kan ju kortet vara spärrat, mend et märkwr man nog ivardagen ..;)

ja, så kan man ju ha utöandabetalningarna frivillift spärrade också.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Nej kortet är inte spärrat. Det är ett vanligt Visa. Pratade med banken i veckan. Banken godkände transaktionen och reserverade pengarna. De sa att det var mottagaren som av någon anledning inte accepterade överföringen. Fungerar det inte den här gången får jag fundera om att betala på annat sätt. Men det kändes inte bra att betala med en banköverföring så länge som pengarna ligger reserverade på ett annat konto.

Det är deras seriositet jag ville ha hjälp med att avgöra. Om ni andra inte haft problem med köp och leveranser av dem. (Det är väl de som äger 4-Sound?)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nej kortet är inte spärrat. Det är ett vanligt Visa. Pratade med banken i veckan. Banken godkände transaktionen och reserverade pengarna. De sa att det var mottagaren som av någon anledning inte accepterade överföringen. Fungerar det inte den här gången får jag fundera om att betala på annat sätt. Men det kändes inte bra att betala med en banköverföring så länge som pengarna ligger reserverade på ett annat konto.

Det är deras seriositet jag ville ha hjälp med att avgöra. Om ni andra inte haft problem med köp och leveranser av dem. (Det är väl de som äger 4-Sound?)

Kom att tänka på en sak, har du handlat som företag? Har för mig att det var vissa saker man behövde fylla i då för att köpet skulle bli "godkänt"...


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kom att tänka på en sak, har du handlat som företag? Har för mig att det var vissa saker man behövde fylla i då för att köpet skulle bli "godkänt"...


Det skulle kunna vara något sådant problem? Det finns ett fält med "Företagsnamn" när jag går till kassan, men har inte fyllt i det eftersom jag är en privatperson. Fick ingen fråga som jag kommer ihåg om jag är privatperson eller ett företag. Har loggat in på mitt kundkonto men ser inget om att jag är företagskund eller privatkund.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kom att tänka på en sak, har du handlat som företag? Har för mig att det var vissa saker man behövde fylla i då för att köpet skulle bli "godkänt"...


Det skulle kunna vara något sådant problem? Det finns ett fält med "Företagsnamn" när jag går till kassan, men har inte fyllt i det eftersom jag är en privatperson. Fick ingen fråga som jag kommer ihåg om jag är privatperson eller ett företag. Har loggat in på mitt kundkonto men ser inget om att jag är företagskund eller privatkund.

Återstår väl bara att kontakta dem då....  :)


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Ja!

Tack för hjälpen. Ska jag hälsa?  :rolleyes:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja!

Tack för hjälpen. Ska jag hälsa?  :rolleyes:

Tror inte du behöver hälsa, men man kan inleda skrivelsen på något trevligt sätt så dem inte tar illa vid sig!  :unsure:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har handlat en del därifrån utan problem. Ring till dom! Svensktalande anställda.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Inga problem.

Thomann är fortfarande ett familjeföretag enligt hemsidan, så 4sound får ses som en konkurrent.

Var inne på Andreassons i Gbg och kollade trumset förra veckan och de matchar alltid mot Thomann numera när de prissätter. Lokalt och så slipper man frakten. Roligare tycker jag.


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Jag hade strul på samma sätt när jag handlade med ett Mastercard förut. Det visade sig att det krävs ytterligare en säkerhetskod förutom CVC-koden. Det funkade inte att kontakta Mastercard generellt utan man var tvungen att gå via den som utfärdat kortet (Eurocard i detta fallet). När detta var fixat gick allt helt perfekt.

Varför det ser ut som Thomann nobbar är för att de kan inte lösa in överföringen pga säkerhetsverifieringen.

Så var det för mig.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag har bara goda erfarenheter av Thomann  ^_^

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Jag hade strul på samma sätt när jag handlade med ett Mastercard förut. Det visade sig att det krävs ytterligare en säkerhetskod förutom CVC-koden. Det funkade inte att kontakta Mastercard generellt utan man var tvungen att gå via den som utfärdat kortet (Eurocard i detta fallet). När detta var fixat gick allt helt perfekt.

Varför det ser ut som Thomann nobbar är för att de kan inte lösa in överföringen pga säkerhetsverifieringen.

Så var det för mig.

/Mein

Det verkar som det fungerade denna gång, men är inte helt säker. Statusen hos Thoman säger att det ska levereras så snart som möjligt. Det konstiga är att liksom förra gången syns inte köpet på kontoutdraget hos banken.
När jag genomförde köpet denna gång fick jag ange ett lösenord efter att jag fyllt i kortnumret och CVC-numret. Håller tummarna!

Skönt att höra från alla andra att de bara har goda erfarenheter av Thoman!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad P3t3r


... Det konstiga är att liksom förra gången syns inte köpet på kontoutdraget hos banken.
...
Det syns inte på kontoutdraget direkt vid beställning, de brukar dra pengarna den dag de skickar prylarna.
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Japp, ska också tillägga att jag aldrig haft strul med Thomann heller. Snabba leveranser och alltid rätt grejor.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kan rapportera att grejerna är på väg till mig enligt hemsidan idag. Syns fortfarande inte på kontoutdraget, men det kan ju vara så att de är schyssta nog att inte dra det förrän produkterna lämnat deras lager. Väntar nu med stor förväntan på de två paket som är på väg till mig. Det blir rena julafton när de anländer!  :D

Funderar redan på en andra beställning hos dem. Inte för att jag nött och tvunget behöver de prylarna, men jag blir köpsugen när man botaniserar på deras hemsida.
Någon som vet något om Peavey AT-200? Den har en inbyggd auto-tonefunktion. Aldrig mer behöver man spela en gitarr som låter ostämd.  Med en breakoutbox kan man också midi-koppla gitarren. Man kan alltså spela gitarr (som jag behärskar bäst) spara i midi och få det att låta som en oboe eller saxofon (lite fusk). Undrar om man också kan få ut ett bra låtande gitarrsound från midihållet?

Tittar också på en stormembran mikrofon Rode NT-1A. Tycker dock att ljudproven som finns på hemsidan låter lite väl vasst (till och med för mina öron). Men man kan kanske "mjuka" upp ljudet i mixern? Någon som vet eller har erfarenhet av denna mik? Eller rekomenderar någon annan? tsmalmbe brukar ju ha stenkoll på hur man samlar in det bästa ljudet!  ;)
« Senast ändrad: 27.02.2014, 04:43:21 by Angrod »
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Sjukt snabba, bra grejer, dyr frakt.
/Josef


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nu för tiden brukar man faktiskt få bättre priser 'Hemmavid'  ;)

Svenskt Stål och Svenskt Kött ska det vara... :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Var inne på 4Sounds "nattrea". Många dyra Gibsongitarrer som hade tappat några tusenlappar på priset, men annars var det rätt glest i reautbudet.

Blev en sväng till "Tysken" istället. Gav det en chans i alla fall.

*Bygga pedalbord*

 :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

*Bygga pedalbord*

Du oxå...   B)
Har en arbetskollega som vill ha ett dels för att det ser tufft ut.
Han håller på att köpa en del pedaler. .

Eddi o jag har den mikrofonen o gillar den. Min sång och akustiska cigarrer går via nt1 o en bra micpreamp...
« Senast ändrad: 28.02.2014, 01:37:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Sjukt snabba, bra grejer, dyr frakt.
/Josef


Frakten är gratis om man handlar för mer än €298. ~ 2 700:- SEK! Men det är klart om man bara behöver en sladd eller ett mikrofonställ blir det dyrt med €15 ~ 135:- SEK.  ;)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil

*Bygga pedalbord*

Du oxå...   B)
Har en arbetskollega som vill ha ett dels för att det ser tufft ut.
Han håller på att köpa en del pedaler. .

Eddi o jag har den mikrofonen o gillar den. Min sång och akustiska cigarrer går via nt1 o en bra micpreamp...

Bygga är kul! Men Max, vore det inte roligare att bygga pedaler? Eller ett helintegrerat pedalbord från scratch? Mycket kliande i huvudet och testande, men "resan är ju målet"!  :rolleyes:  :lol:

Tack för recensionen av mikrofonen.  :)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
*Bygga pedalbord*

Du oxå...   B)
Har en arbetskollega som vill ha ett dels för att det ser tufft ut.
Han håller på att köpa en del pedaler. .

Eddi o jag har den mikrofonen o gillar den. Min sång och akustiska cigarrer går via nt1 o en bra micpreamp...

Bygga är kul! Men Max, vore det inte roligare att bygga pedaler? Eller ett helintegrerat pedalbord från scratch? Mycket kliande i huvudet och testande, men "resan är ju målet"!  :rolleyes:  :lol:

Tack för recensionen av mikrofonen.  :)

Byggde själv en annan typ av pedalbord, allt i ett - komplett set: http://max.shivas.se/musik/utrustn/pod.htm
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil

Byggde själv en annan typ av pedalbord, allt i ett - komplett set: http://max.shivas.se/musik/utrustn/pod.htm

Det var väl det du hade med dig på OOK?

Kan rapportera att det jag beställt av Thoman nu börjat anlända. Det skickades 2 paket. Ett tyngre och ett lättare. Det lättare har anlänt idag!  :D
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jajamän, det var med i Gula Villan.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Köpte ett digitalt trumset bundle från Thoman. Grejerna är nu monterade. Det enda smolket i bägaren är Hi-Hatpedalen som strular. Ibland "skramlar Hi-Haten som öppen även om jag håller pedalen nedtryckt. Det rullar omkring någon lös grej i pedalen.

Besökte Jam idag och det blev en mik STC 20 som (enligt säljaren) är minst lika bra eller bättre än Röde NT-1A och paket innehåller samma prylar (och lite till). Fick den till ett bra pris (500:- spänn biliigare än hos "Tysken") eftersom de inte hade Röde miken hemma. Den har lite mjukare ljud också. Gjorde jag ett bra alternativval?
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Vill bara skriva att efter kontakt med Thoman.de så skickar de mig en ny pedal utan motprestation. Schysst företag som kan rekommenderas!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll