Kan rapportera att grejerna är på väg till mig enligt hemsidan idag. Syns fortfarande inte på kontoutdraget, men det kan ju vara så att de är schyssta nog att inte dra det förrän produkterna lämnat deras lager. Väntar nu med stor förväntan på de två paket som är på väg till mig. Det blir rena julafton när de anländer!

Funderar redan på en andra beställning hos dem. Inte för att jag nött och tvunget behöver de prylarna, men jag blir köpsugen när man botaniserar på deras hemsida.
Någon som vet något om Peavey AT-200? Den har en inbyggd auto-tonefunktion. Aldrig mer behöver man spela en gitarr som låter ostämd. Med en breakoutbox kan man också midi-koppla gitarren. Man kan alltså spela gitarr (som jag behärskar bäst) spara i midi och få det att låta som en oboe eller saxofon (lite fusk). Undrar om man också kan få ut ett bra låtande gitarrsound från midihållet?
Tittar också på en stormembran mikrofon Rode NT-1A. Tycker dock att ljudproven som finns på hemsidan låter lite väl vasst (till och med för mina öron). Men man kan kanske "mjuka" upp ljudet i mixern? Någon som vet eller har erfarenhet av denna mik? Eller rekomenderar någon annan? tsmalmbe brukar ju ha stenkoll på hur man samlar in det bästa ljudet!

« Senast ändrad: 27.02.2014, 04:43:21 by Angrod »
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll