Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Life,a piece of gold

<< < (7/8) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.06.2014, 21:26:07 ---Kommer inte heller riktigt ihåg hur den lät från början, detta är def. inte sämre (bra m.a.o.) Lugnt och fint, gillar dina stämmor. Stråkarna stör inte mig.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Thanx Roffe, jag skall lirka in lite kvinnlig fägring i denna  så får vi se  hur det blir..

cykeln:
Har inte hört tidigare versioner
Bra låt - snyggt ljud - härlig början!
trummor och gitarrer och sång förstås är topp
gillar dock inte ljudet på "fiolen" tycker också att det är för mycket reverb på den
skulle föreslå en slide eller steel gtr istället

Harmonica mike:
Biken:
Thanx man.Jag ska dona lite med felan,håller med om att den fick lite för mycke rumsklang..Vidare så är det ju Cubase Halionsonic2 och det finns ju bättre grejer..
Slide/steel kan ju också gå,men det fixar nog inte jag.

Tack för kommentaren Stefan

Mike

Airikr:
Den här lär rulla runt hos mig mer än en gång, helt klart risk för privat sommarplåga!
Gillar de Irländska tendenserna, din "sargade" röst och stämmorna.
Med en riktig fela hade det antagligen suttit ännu bättre.
Det skulle vara kul med en live-variant, krogstök, hellre-än-bra-allsång och allt det där...

Tjo!  :D

Harmonica mike:

--- Citat från: Airikr skrivet 15.06.2014, 12:32:07 ---Den här lär rulla runt hos mig mer än en gång, helt klart risk för privat sommarplåga!
Gillar de Irländska tendenserna, din "sargade" röst och stämmorna.
Med en riktig fela hade det antagligen suttit ännu bättre.
Det skulle vara kul med en live-variant, krogstök, hellre-än-bra-allsång och allt det där...

Tjo!  :D

--- Slut citat ---

Tack Erik  :) Kul att du gillade denna.Felan ja..Jag har lite känningar inom kommunala musikskolan.Skulle vara kul och höra vad en violinist skulle kunna göra med den här..
Intressant idé..Skall se om jag kommer till skott efter sommaren.

Stort tack för kommentaren.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion